Bedrīšu lāpīšana – cīņa ar vējdzirnavām
SARMĪTE RUTKA

Šogad Jēkabpilī kā vēl nekad aktuāla ir senā anekdote par to, ka līdz ar sniegu no ielām nokūst arī asfalts. 
    Ik dienas saņemam desmitiem neapmierinātu iedzīvotāju, pārsvarā autovadītāju, zvanus ar ziņojumiem par bedrēm pilsētas ielās. Īpaši dramatiska situācija izveidojusies ļoti noslogotajā A. Pormaļa ielā, Brīvības, Zīlānu un Rīgas ielā pie pilsētas robežas, Ventas ielā, Draudzības alejā un daudzviet citur. Šur tur redz re­montnieku transportu un vīrus beram dažāda lieluma un dziļuma bedrēs asfaltu, citviet labotāji tā arī neuzrodas, bet pēc īsa brīža situācija visās vietās ir vienāda – bedres bija, ir un būs. Vai un kā ar tām plānots cīnīties, vaicāju Jēkabpils domes priekšsēdētāja vietniekam tautsaimniecības jautājumos Aivaram KRAPAM. 
     – Pilsētas ielas kopj trīs uzņēmumi: tranzītposmus šoreiz konkursu uzvarējusī Rēzeknes SIA «Ceļi un tilti», pā­rējās ielas – SIA «Jēkabpils pakalpojumi», bet A. Por­maļa ielu Pasta un tai piegulošo ielu remonta laikā – SIA «Ošukalns», – skaidro A. Kraps. – Lai gan «Jēkabpils pakalpojumi»  bedrīšu labošanā ir jau iesaistījuši divas brigādes, tomēr tā ir cīņa ar vējdzirnavām. Šogad ir ceļiem vis­nelabvēlīgākie laika ap­stākļi. Un paši labi redzat – jau nedēļu pēc aizlāpīšanas ja ne tās pašas, tad jaunas bedres ir atkal. Diemžēl tā tas ir visā Latvijā, ne tikai pie mums, jo ceļi ir novecojuši, sen nav remontēti un mainīgie laikapstākļi ar lielo nokrišņu daudzumu tos uzreiz padara neizbraucamus. Darīsim visu iespējamo, bet iedzīvotājiem varētu vien lūgt saglabāt mieru, censties izvēlēties braukšanas maršrutus, kur ceļi ir jaunāki un mazāk bedraini, un pārvietoties ļoti uzmanīgi.
     Arī SIA «Jēkabpils pakalpojumi» galvenais inženieris Guntars LEITĀNS atzīst, ka bedrīšu labošanā rit intensīvs darbs, tomēr tas ir maz efektīvs. Ceturtdien esot strā­dāts Draudzības alejā un Jaunajā ielā, SIA «Ošukalns» kārtējo reizi labojusi arī A. Pormaļa ielu, tomēr maz cerību, ka kaut brīdi situācija būs labāka.
     Pilsētas pašvaldības ceļu būvinženieris Edgars DOBELIS stāsta, ka arī SIA «Ceļi un tilti» tranzītielu posmu bed­rīšu labošanā nodarbina divas brigādes. Nupat strādāts Zīlānu ielā un Rīgas ielā pie pilsētas robežas virzienā uz Daugavpili. Tur šogad tas jau esot darīts trīs reizes, tomēr pēc dažām dienām jau ir izveidojušās jaunas bedres. – Jaunajam ielu ap­saimniekotājam šogad dar­ba daudz. Vispirms jātiek galā ar lielo nokrišņu daudzumu, jo, piemēram, 4. februārī pie mums bija otrs lielākais sniega daudzums Latvijā, tad ar temperatūras svārstību izraisīto straujo apledojumu, un tad var ķerties pie bedrēm un bedrītēm, – stāsta E. Do­be­lis.       – Daudzviet izveidojušās lielas peļķes un bedres tādēļ nevar salabot. Uzliekam ceļa zī­mes, tā saucamos seržantus, diemžēl dažviet tās vienkārši tiek nozagtas. Ļoti dau­dzās ielās asfalts savu mūžu jau ir nokalpojis, pilns ar plaisām, kurās satek ūdens, temperatūras svārstību ietekmē veidojas bedres. Lai kaut nedaudz mazinātu to rašanās ātrumu, tuvākajā laikā tranzītielās, kur pieļautais braukšanas ātrums paš­laik ir 60 un 70 km/h, būs izliktas ceļazīmes, ar kurām tas tiks samazināts līdz pilsētā maksimāli pieļaujamajiem 50 km/h, lai mazinātu slo­dzi uz asfaltu. Šogad plānota ļoti daudzu Jēkabpils ielu pārbūve (sīkāk par to informēsim citā publikācijā – AUT.), kas, protams, radīs lielus satiksmes apgrūtinājumus, bet nākotnē būs priekš­noteikums labiem braukšanas apstākļiem.
 
 
 

iesaki šo rakstu:

Komentāri (2)

  1. trallinātāji
    trallinātāji
    pirms 5 mēnešiem

    VK dažus gadus atpakaļ teica to pašu, ka jpils pašvaldība pārāk daudz naudas izsvaida bedrēs, kuru ir bezgalīgi daudz. Un katru gadu viens un tas pats.Grants ielās vispār tur bija kaudze pārkāpumu. Kraps neklausa.

    Atbildēt
  2. skotņiks
    skotņiks
    pirms 4 mēnešiem

    Bedres, bedres, ar zirgiem vajag braukt un nebūs bedres, arī gaiss kļūs tīrāks.

    Atbildēt

Pievienot komentāru