Gan karte būs «jāpīkstina», gan biļete jāsaņem
INESE ZONE

BD jau informēja par Jēkabpils domes lēmumu par braukšanas maksas un atvieglojumu piešķiršanu Jēkabpils pilsētas nozīmes maršruta autobusos. No 1. septembra mācību gada laikā visu pilsētas mācību iestāžu audzēkņi, arī Krustpils pamatskolas un Agrobiznesa koledžas (koledžas audzēkņi līdz 24 gadu vecumam, ja dzīvesvieta ir deklarēta Jēkabpilī), pilsētas maršrutu autobusos varēs braukt bez maksas. Mācību brīvlaikā  braukšana sabiedriskajā transportā būs par maksu. Skolēni darba dienās kartes varēs izmantot neierobežotam braucienu skaitam, bet sestdien un svētdien braucieni viņiem būs par maksu. Savukārt visi pensijas vecumu sasniegušie jēkabpilieši varēs braukt ar atlaidi – biļete maksās 20 centus, bet braukšanas karšu izmaksas būs atkarīgas no braucienu skaita. Jo vairāk braucienu, jo lielāka atlaide cenai.
 
Uzrādīt apliecību, reģistrēt karti, saglabāt biļeti – skolēniem nāksies to ievērot
     BD lūdza Jēkabpils autobusu parka valdes priekšsēdētāju Jāni Ščerbicki precizēt karšu saņemšanas, lietošanas un izmantošanas nosacījumus. Viņš skaidro, ka uzņēmums dara visu iespējamo, lai skolēni jau pirmajā mācību dienā – 2. septembrī - skolā saņemtu elektroniskās braukšanas kartes. Ja tomēr neizdosies visiem jau 2. septembrī iedot kartes, skolēni droši var braukt bez maksas, uzrādot šoferim skolēna apliecību, un šoferis tad izdrukās braukšanas biļeti.  Karti varēs izmantot visu mācību gadu, un skolēni tās saņems bez maksas.  Taču, ja karte tiks pazaudēta, būs jādodas uz autobusu parka administrāciju, lai dati par šo karti tiktu izdzēsti no sistēmas un to nevarētu izmantot kāds cits. Par jaunas kartes izsniegšanu būs jāmaksā trīs eiro. Braukšanas karti varēs izmantot, uzrādot skolēna apliecību, lai var izsecināt, vai tas ir Jēkabpils mācību iestādes audzēknis. Iekāpjot autobusā, vispirms autobusa vadītājam jāuzrāda skolēna apliecība, tad elektroniskā braukšanas karte jāpietuvina kases aparātam reģistrācijai un jāsaņem braukšanas biļete. Ja autobusā notiek biļešu kontrole, kontrolierim jāuzrāda skolēna apliecība, braukšanas karte un braukšanas biļete. 
    J. Ščerbickis skaidro, ka lēmums pieņemts īsā laikā, un šobrīd tikai paspēs izsniegt kartes darba dienām, bet esot plānots, ka ar jauno gadu varēs ieviest tādu sistēmu, lai skolēni karti bez ierobežojumiem varētu izmantot arī sestdienās un svētdienās. Vēl jāpatur prātā, ka braukšanas karte attiecas uz braucieniem tikai pilsētas robežās.  Piemēram, 3. maršrutā pilsētas robeža beidzas pie pieturas «Ceļa meistars». Par turpmāko braucienu gan skolēniem, gan pieaugušajiem būs jāpērk biļete par 10 centiem.  
   Jēkabpils domes priekšsēdētājs Aivars Kraps stāsta, ka Krustpils novada vadībai ir izteikts priekšlikums, lai viņi nāk pretī novada bērniem, kas mācās pilsētas skolās, un izmanto šo maršrutu un līdzfinansē braucienu līdz pieturai «Ceļa meistars». Tad bērnam viss brauciens būs bez maksas. Krustpils novada dome par to lemšot. Taču apstiprināšanas gadījumā to nevarēs paspēt ieviest no 1. septembra. Tātad, ja Krustpils novada domes lēmums būs labvēlīgs, brauciens bez maksas ārpus pilsētas robežas minētajā maršrutā skolēniem varētu būt vēlāk. 
 
Krustpils novads vēl izvērtēs situāciju
   Krustpils novada domes priekšsēdētājs Kārlis Pabērzs BD sacīja, ka jautājums nav tikai par tiem bērniem, kas izmanto 3. autobusa maršrutu, bet visiem piepilsētas teritorijas bērniem, kas dodas uz skolu Jēkabpilī. Novadam nav tikai  jāreaģē uz pilsētas lēmumiem, bet gan jādomā par visiem novadā dzīvojošajiem skolēniem.  Novada vadība nevar nodalīt un atbalstīt dažus bērnus, kas izmanto pilsētas maršruta autobusu, bet neņemt vērā citus, kas pārvietojas ar ārpilsētas maršruta autobusiem. Un, ja kompensē ceļu visiem bērniem, kas mācās Jēkabpilī, un tādu ir 200 un vairāk, tad summas ir visai lielas. Turklāt viena lieta ir atbalsts, bet cita, ka tā novads pats finansētu, lai bērni pamet novada skolas un dodas mācīties uz pilsētu. Novads arī līdz šim jau esot apmaksājis pusi no mēnešbiļetes cenas bērniem, kas mācās Krustpils pamatskolā, un 50% apmērā kompensē brauciena maksu novadā deklarētajiem vidusskolēniem, kas mācās Jēkabpilī. Tas tiek darīts apzinoties, ka novadā ir viena vidusskola, kas piepilsētā dzīvojošajiem atrodas tālāk nekā Jēkabpils mācību iestādes. Tāpēc esot izveidota darba grupa, kas skatīs braukšanas maksas kompensāciju jautājumu, tai skaitā arī Jēkabpils domes apstiprināto braukšanas maksas atlaižu kontekstā.  Vispirms esot jāizprot visai komplicētais Jēkabpils domes lēmums par atlaidēm un novadam izteiktais priekšlikums un tad jālemj par iespējām sniegt atbalstu transporta izdevumu segšanai novada bērniem, kas mācās pilsētas skolās. Jautājumu varētu izskatīt septembrī, un, ja tiks pieņemts kāds lēmums, tas, iespējams, varētu stāties spēkā ar 1. oktobri. 
 
Izdevīgāk būs biežāk izmantot pilsētas transportu
   Runājot par braukšanas kartēm pieaugušajiem, J. Ščerbickis skaidro, ka viņi līdz šim varēja iegādāties mēnešbiļetes. Tagad sistēmu maina, un Jēkabpils autoostā pilsētas maršrutiem varēs iegādāties elektroniskās braukšanas kartes. Karte būs izmantojama 60 dienu laikā. J. Ščerbickis uzsver, ka šis 60 dienu periods sāksies no tās dienas, kad iegādāta karte. Kartes cena būs atkarīga no braucienu skaita. Par karti no 10 līdz 19 braucieniem - 10%; 20 līdz 34 braucieniem - 15% un 35 un vairāk braucieniem – 20%. atlaide. Braucienu skaitu persona varēs izvēlēties pati, pērkot karti. 
    BD interesējās, vai būs iespēja saņemt naudu atpakaļ, ja cilvēks, piemēram, saslimst un iegādāto karti neizmanto.  
-Ņemot vērā pieredzi ar ārpilsētas maršrutiem, kur kartes jau tirgo: ja cilvēkam mainās situācija un viņš tajā pašā dienā, kad to nopircis, to atdot atpakaļ, viņam atmaksā 90% cenas. Ja karte nav nav izmantota visā 60 dienu laikā, tad atdod 75% no tās vērtības. Šādā situācijā var vērsties autoostā vai autobusu parkā. Ja karte ir izmantota kaut reizi, maksu neatdod. Reģistrējot karti autobusā, arī pieaugušie saņems biļeti. Uz tās būs redzams atlikušo braucienu skaits atgādinājumam, kad tuvojas kartes derīguma termiņa beigas, – skaidro Jānis Ščerbickis. 
     Atbildot uz jautājumu, kāpēc izsniedz biļetes, jo vai tad kontrolieri ar iekārtu nevar nolasīt, vai biļete ir reģistrēta, J. Ščrbickis stāsta, ka   kontrolieriem nav atbilstošas ierīces. Turklāt no 2021. gada mainīsies kases sistēmas, un tad varbūt būs lētākas iespējas iegādāties sistēmu, kad biļete nav jāizsniedz. Šobrīd to varētu darīt, tikai ieviešot e–talonu sistēmu kā Rīgā, kas ir ļoti dārga, un tas ievērojami sadārdzinātu pakalpojumu. Arī  A. Kraps skaidro, ka ir taču redzams, cik lieli zaudējumi tagad ir «Rīgas satiksmei», jo tāda sistēma dārgi maksā. Tāpēc iet citu ceļu ar biļešu drukāšanu, lai izmaksas būtu lētākas un atlaides iespējamas. 
     Braukšanas kartes pieaugušie varēs nopirkt tikai autoostā, jo arī tas būtu dārgi uzstādīt speciālu iekārtu citur. Autoosta tomēr esot centrā un visiem pieejama. J. Ščerbickis nesaskata iemeslu, kāpēc uz karšu iegādi varētu veidoties rindas. Arī mēnešbiļetes līdz šim bijis iespējams nopirkt bez rindas. Braukšanas karšu sistēma pieaugušajiem Jēkabpilī arī sāks darboties ar 1. septembri. Pagaidām sistēma karšu iegādei vēl tiek testēta, bet plānots, ka no 1. septembra tās jau varēs iegādāties. 
    Brauciens pilsētas maršruta autobusos bez maksas būs arī politiski represētām personām, uzrādot politiski represētās personas apliecību, un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem, uzrādot nacionālās pretošanās kustības dalībnieka apliecību. Tāpat bez maksas varēs braukt arī apbalvojumu «Jēkabpils Goda pilsonis» saņēmušās personas, uzrādot braukšanas atvieglojumu apliecinošu dokumentu. Tāpat kā līdz šim bez maksas varēs braukt arī pirmsskolas vecuma bērni.
    Ja rodas papildu jautājumi, iedzīvotāji informāciju darba laikā var saņemt, zvanot uz Jēkabpils autobusu parku pa tālruni 28311631.
 
 

iesaki šo rakstu:

Komentāri (5)

  1. ?
    ?
    pirms 1 mēneša

    Kas jāveic, kā pensionāram, lai varētu braukt a/b pēc izmaiņu ieviešanas?Jāiet uz autoostu, tur izsniegs, kas vajadzīgs?? Vai arī uz domi, uz 1.pieturu?

    Atbildēt
  2. Es
    Es
    pirms 1 mēneša

    Man ir jautājums! Kāpēc vajag autobusā biļešu kontrolierus, ja visi tāpat kāpj pa pirmajām durvīm?

    Atbildēt
  3. Dana
    Dana
    pirms 1 mēneša

    Braukšanas karte,skolēnu apliecība un biļete.Kaut kāds murgs un vēl jānopīkstina karte.Šoferis kamēr visu pārbaudīs un izsniegs biļeti stāvēs pusstundu pieturā,jo no rīta bērni brauc vienlaicīgi .Un ja tas bērns kaut ko nozaudēs vai aizmirsīs,tad viņu nemaz autobusā nelaidīs vai izmetīs ārā ? Esmu pensionāre un jau vienas kartes uzrādīšana sagādā bažas,lai tik es nepazaudētu,jo izņemu no maciņa jau priekšlaicīgi,bet saņemot biļeti, karti ielieku somā vai kabatā.

    Atbildēt
  4. Skolēns
    Skolēns
    pirms 1 mēneša

    Ko tad darīs kamēr bērnam būs nepieciešams skolā pagarināt skolēnu apliecību un viņi būs aizmirsuši to izņemt konkrētajā dienā?

    Atbildēt
  5. Zanda
    Zanda
    pirms 1 mēneša

    Varēja jau izdomāt,mazliet vienkāršāk,kāpēc skolēnam vēl jāņem līdzi skolēnu apliecība,kas ir parasts kartona gabaliņš,cik ilgi tā izturēs??Varbūt vajag paņemt piemēru,kaut vai no citām Latvijas pilsētām-piemēram Jelgavas,kur visiem skolēniem ir elektroniskā skolēnu apliecības,kas darbojas,gan kā braukšanas karte,gan skolēnu apliecība,gan maksājumu karte. Lai nav bērnam lieki jāvazā līdzi vairāki dokumenti.

    Atbildēt

Pievienot komentāru