BD jau vairākkārt ir rakstījusi par kritisko situāciju ar ielu bedrēm Jēkabpilī. Laika apstākļi veicina asfalta segas sairšanu, un redzams, ka jau tagad avārijas bedru pagaidu remonts prasa daudz izdevumu. Vēl lielāki tie būs, iestājoties siltākam laikam un uzsākot nopietnākus bedru remontdarbus.
BD interesējās, vai jau ir veikta kāda analīze, cik šogad varētu izmaksāt bedru remonts? Vai pietiks ar ceļu fondam valsts atvēlēto un budžetā piešķirto naudu? Vai ar darbiem tiks galā uzturētāji – SIA «Jēkabpils pakalpojumi» un SIA «Ceļi un tilti», kas šogad atbild par tranzītielu posmu uzturēšanu, vai tomēr uz masveida remonta laiku piesaistīs vēl citus uzņēmumus? Vaicājām arī, kā pašvaldība vērtē «Ceļu un tiltu» darbu, jo no iedzīvotāju puses ir bijuši negatīvi izteikumi par ielu tīrīšanu salīdzinājumā ar Latvijas Autoceļu uzturētāju, kas par tranzītielām gādāja iepriekš. Bija arī jautājums, kā risinās piebraucamo ceļu bedru remontu mikrorajonos? Iedzīvotāji parasti neizprot, kas par ko atbild, kuri posmi jāremontē pašvaldībai, kuri – iedzīvotājiem sadarbībā ar apsaimniekotāju, jo ir tā, ka ielu posmi nereti kalpo arī kā daudzdzīvokļu namu piebraucamie ceļi.
Jēkabpils domes priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības jautājumos Aivars Kraps teic, ka par SIA «Ceļi un tilti» neko negatīvu nevar sacīt.
– Tā kā tas bija pirmais sadarbības gads, tad es pats pēc lielākas snigšanas izbraucu tranzītielas un nevaru teikt, ka tās būtu slikti notīrītas. Protams, bedres uz ielām ir izveidojušās, un ne tikai uz tranzītielām, bet pie tā nav vainīgs ceļu uzturētājs. Vienkārši tāda ir situācija. Domāju, ka viņi labi tiek galā ar saviem pienākumiem, un, ja salīdzina viņus ar iepriekšējiem darbu izpildītājiem, es neredzu soli atpakaļ. To, cik varētu izmaksāt bedru remonts šogad, tagad ir grūti paredzēt. Tagad ir tā, ka vienu un to pašu bedri esam spiesti labot pat vairākas reizes pēc kārtas. Mums ceļu fonda nauda ir zināma – tie ir ap 540 000 eiro gadā. Skaidrs, ka šī ziema nelutina, jo rēķins par janvāri par ceļu uzturēšanu ir gana liels, bet es domāju, ka, saliekot kopā ceļu fonda naudu un budžetā ceļiem atvēlēto, gada griezumā ielu uzturēšanai pietiks. Protams, vienmēr ir jautājums, kāpēc ir tās bedres un kāpēc to ir tik daudz? Atbilde ir viena, mēs dzirdam, ka pēdējos 30 gados valstī ceļiem kopumā nav iedoti solītie četri miljardi eiro. Tā arī ir atbilde, ka mēs gadu gadiem esam taupījuši un ceļus neesam atjaunojuši, bet tikai lāpījuši, jo tam nav naudas. Un tāpēc arī ir šie Valsts kontroles ziņojumi par nelietderīgi tērētu naudu ceļu remontiem. Ja paskatāmies, cik mēs esam ieguldījuši un cik ieguldīsim bedru remontā, tad tā summa ir gana liela. Es pirms trīs četriem gadiem, kad bija Valsts kontroles pārbaude Jēkabpilī un pārmeta par nelietderīgu bedru remontu, par to diskutēju. Protams, ka Draudzības alejā pēdējos piecos gados bedru remontā ieguldītā nauda ir nelietderīga, bet kur pašvaldība varēja ņemt pusmiljonu šī ceļa tūlītējai rekonstrukcijai? Man bija daudz priekšlikumu, un tas būtu Valsts kontroles darbs ar Satiksmes ministriju. Ja tā ir valsts nauda, varbūt var ieplānot, ka, piemēram, Jēkabpils pilsētai katru gadu var atvēlēt naudu kādai ielai, un tad mēs vairs tur nelāpām bedrītes, un tas būtu lietderīgāk, bet tas ir jādara kompleksi. Pašvaldība ir daudz darījusi ceļu nozares attīstībā. Visas centrālās ielas pēc būtības ir atjaunotas par pašvaldības naudu. Un Jēkabpilij cauri iet tranzītielas. Tas ir lielais jautājums, vai Jēkabpils nodokļu maksātājiem vajag ieguldīt savu naudu, lai remontētu Neretas ielu? Tas būtu jāuzņemas valstij. Jācer, ka tagad, kad mums ir jauna valdība, jaunas idejas un daudz jaunu skaļu saukļu, tad varbūt beidzot no akcīzes nodokļa atvēlēs to, ko likums saka atvēlēt ceļiem. Un, ja tā tas būs, tad valsts un pašvaldības ar šo problēmu tiks galā pāris gadu laikā. Bet, ja finansējums netiks kardināli palielināts, diemžēl tā situācija būs ar katru gadu bēdīgāka, – saka A. Kraps.
Viņš piebilda, ka šobrīd tiek strādāts tikai pie avārijas bedru remonta ar auksto asfaltu, jo laika apstākļi neļauj darīt ko citu. Nopietnākus remontus ar karsto asfaltu un emulsiju varēs veikt tikai tad, kad āra gaisa temperatūra sasniegs plus 10 grādus. Un tas nebūs ātrāk kā marta beigās.
Informējot par daudzdzīvokļu māju piebraucamo ceļu remontu, SIA «JK Namu pārvalde» valdes loceklis Ainars Vasilis stāsta, ka pārvalde piebraucamo ceļu uzturēšanu veic tiem posmiem, kas atrodas uz mājām piederošajām teritorijām, un tāpēc to uzturēšana ir mājas apsaimniekotāja pienākums. Māju tāmēs esot paredzēts finansējums šo ceļu uzturēšanai, un darbi parasti tiek veikti pa mikrorajoniem. Vēl šo procesu ietekmējot SIA «Jēkabpils pakalpojumi» darba grafiks. Šis uzņēmums nodrošina māju piebraucamo ceļu remontu, bet var to veikt tikai, salāgojot darbus ar citiem pienākumiem, jo šis uzņēmums atbild arī par pilsētas ielu apsaimniekošanu. A. Vasilis skaidro, ka nereti namu pārvaldei tiek pārmests par to mikrorajonu ceļu posmu neremontēšanu, ko pārvalde nevar sakārtot, jo tās nav mājām piederošās teritorijas, un tādu ir daudz.
Valsts zemes dienesta mājaslapā www.kadastrs.lv katrs var pārliecināties, ka šādu teritoriju un piebraucamo ceļu, kas nepieder nevienas ēkas zemes gabalam, daudzdzīvokļu namu mikrorajonos ir daudz. Teritorijas tātad pieder pašvaldībai, ja vien nav uz privātas zemes, bet šiem piebraucamajiem ceļiem nav ielas statusa, tātad tos it kā nav pamata remontēt par ceļu un ielu fonda naudu. Tā tie bieži paliek nesakārtoti, retumis salabojot tikai kādas avārijas bedres, kaut daudzus no tiem ik dienu izmanto teju visa mikrorajona iedzīvotāji un veikalu apmeklētāji.
A. Kraps atzīst, ka šādi posmi ir un daļa arī viņam labi zināma.
– Nav citas iespējas, kā vien pašvaldībai gādāt par to salabošanu. Protams, ka vispirms darbus organizēsim centrālajās ielās, bet pakāpeniski uzmanību pievērsīs arī šiem posmiem. Lūgšu mūsu ceļu inženieri Edgaru Dobeli kopā ar A. Vasili precizēt šīs vietas, un tad varēs plānot remontdarbus, – sacīja A. Kraps.
faktiski
Gogulis kādu laiku atpakaļ BD teica( uz iebildumu, ka lietus, atkušņu laikā šis stāvlaukums viss ir zem ūdens) , ka stāvlaukums pie Zemgales ielas 7 nav īsti vietā, lai braucot mašīnas likt šīs mājas iekšpagalmā. Vai šis kundziņš ir tur bijis tajā bedrainajā iekšpagalmā? Pat vasarā zāli apsaimniekotājs tur nevar izpļaut , viss aizaudzis, puķu dobes redzēt nevar. Runājot par tranzītielu bedrīšu remontu šopavasar, nu kā tad nebūs viena un tā pati bedre jātaisa ciet vairākkārt, viendien noskatījos, manuprāt, tās tiek aiztaisītas pavirši. Skatīsimies, kā būs tālāk.
kā pa celmiem
Jēkabpils ielas ir šausmīgā stāvoklī. Stāvoklis ar katru gadu tikai pasliktinās. Kamēr vienu ielu taisa, desmitiem brūk.
pārdomas
Ja pareizi sapratu, tad šī firma uzvarēja pārsitot LAU vien par mazāk nekā 2 štukām. Slikti ir tas, ka nepieturas pie pārbaudītām vērtībām. Eh, šie konkursi!
nesapratu
Bedru remonts. Hmm? Tad bedres izoderēs ar elastīgu materiālu ,lai nav tik asas malas?