BD jau informēja, ka Jēkabpils šī gada budžetā ir paredzēts finansējums Draudzības alejas un Viestura ielas (no Pormaļa ielas līdz Draudzības alejai) pārbūvei, tai skaitā aizņēmums no Valsts kases 300000 eiro apmērā un pašvaldības līdzfinansējums 25% apmērā no plānoto izmaksu summas – 100000 eiro.
Jaunā domes sasaukuma koalīcija izlēma šogad Draudzības alejas rekonstrukciju neuzsākt, jo nebija apmierināti ar darbu organizāciju: lai ātrāk varētu uzsākt darbus, projektēšana un darbu izpilde bez iepirkuma bija uzticēti SIA «Jēkabpils pakalpojumi», kas tad ātrāk nekā pašvaldība varētu organizēt iepirkumu projektēšanai un apakšuzņēmējiem būvniecībā. Jaunās domes vadības viedoklis bija, ka šāda kārtība mazina izmaksu caurspīdīgumu. Tika nolemts rīkot iepirkumu Draudzības alejas rekonstrukcijas projektam un nākamā gada sākumā izsludināt būvniecības darbu iepirkumu, un Draudzības aleju un Viestura ielas posmu rekonstruēt nākamgad.
Opozīcija ir pret naudas došanu bedru remontam
Pēdējā Jēkabpils domes finanšu komitejas sēdē deputāti nolēma Draudzības alejas remontam ieplānoto pašvaldības līdzfinansējuma daļu 100000 eiro apmērā atvēlēt ielu ikdienas uzturēšanai – seguma un bedrīšu remontam, jo šim nolūkam nepieciešams papildu finansējums, ko citādi ir problemātiski nodrošināt. Atbilstošas izmaiņas par finansējuma mērķa maiņu tiks veiktas nākamajos šī gada budžeta grozījumos.
Pret šādu lēmumu gan iebilda opozīcijas deputāti. Aivars Kraps, kurš iepriekšējā sasaukumā kā priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības jautājumos atbildēja arī par ielu uzturēšanu un remontdarbiem, secināja, ka iepriekšējos gados pašvaldībai bedrīšu un atsevišķu posmu remontiem vienmēr pieticis ar ielu un ceļu fonda naudu. Vai tad tagad situācija esot tik slikta, ka vairs netiek galā un nav iespējams šovasar noasfaltēt kaut vienu ielu?
– Mēs taču tādā gadījumā mānīsim iedzīvotājus, jo esam deklarējuši, ka šo summu atdodam kapitāliem darbiem, nevis bedrēm, – sacīja A. Kraps.
– Diemžēl stāvoklis ar ielu uzturēšanu ir bēdīgs. Ir veikts liels darbs, apzinot situāciju ielās, un slēdziens ir tāds, ka neko citu nevaram atļauties darīt, kā tikai labot bedres. Šī kaite ir ielaista. Nepieciešams labot rises Madonas ielas aplī, un ir citas problēmas, – skaidroja Pilsētsaimniecības departamenta direktors Raits Sirmovičs. Deputāts Leonīds Salcevičs arī pauda opozīcijas viedokli, sakot, ka diezin vai ir prātīgi mainīt finansējuma lietošanas mērķi, lai tagad ap 12000 eiro atvēlētu Brodu ielas izbūvei pļavā, kur ir tikai dažas privātmāju jaunbūves. Domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis viņam atteica, ka pašvaldība ir atbildīga par šo ielu, ja reiz tā ir pilsētas ielu sarakstā.
– Vai tad lai mēs sakām iedzīvotājiem, ka viņiem pa tādu ielu ir jābrauc? Jūs esat redzējis, kā tur izskatās, tur ar vieglo automašīnu nevar izbraukt. Izbrauciet pats, – L. Salcevičam atbildēja domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis. Savukārt deputāts Aigars Nitišs L. Salceviča iebildumus vērtēja kā mēģinājumu šādi iegūt sev kādu politisko kapitālu.
Balsojot par 100000 eiro finansējuma mērķa maiņu, opozīcija – Aivars Kraps, Leonīds Salcevičs, Edgars Lamba, Māris Dimants un Nikolajs Anuškevičs – bija pret šādu rīcību.
Visiem visur ir draugi un paziņas
Vēlāk ikmēneša preses konferencē domē žurnālisti jautāja R. Ragainim, kāpēc tomēr nolemts sakārtot Brodu, nevis Čiekuru ielu, kā to nolēma vēl iepriekšējā sasaukuma laikā? Esot informācija, ka Brodu ielā māju ceļ R. Ragaiņa draugs.
– Patiesība ir tāda, ka jau iepriekšējā sasaukuma laikā par Čiekuru ielai domāto naudu noasfaltēja Ķieģeļu ielas posmu. Tad, kad vēl bija vecā domes vadība, interesējos, kāpēc tādā steigā asfaltē Ķieģeļu ielu, un man tika skaidrots, ka Čiekuru ielas naudu atdod Ķieģeļu ielai. Tad arī bija saruna ar A. Krapu par to, ka jātaisa Brodu iela. A. Kraps solīja, ka tas ir ieplānots un to darīs. Tad runa bija, ka vajadzīga neliela summa, jo tā jau nav ielas pārbūve, bet kā uzturēšanas darbi: vienkārši piebērt, lai var iebraukt. Tā ka es neesmu turējis roku uz pulsa un pat nezināju par iepirkumu, jo ar to nodarbojas ceļu būvinženieris E. Lazdāns. Tātad šīs ielas sakārtošana cilvēkiem bija solīta jau pavasarī. Tā pat nav iela, bet pļava, un ziemā ir vēl briesmīgāk. Vai varam ļaut cilvēkiem braukt pa tādu ielu. Jau pērn par to runāja, ka vajag kaut ko darīt. Nav tā, ka nācu pie varas un tagad taisa ielu. Bet draugu un paziņu man Jēkabpilī ir ļoti daudz, taču tas gan nebūtu jāsaista ar šiem darbiem, – skaidroja Raivis Ragainis.
Savukārt Pilsētsaimniecības departamenta direktors Raits Sirmovičs, jautāts par izvēli par labu Brodu ielai, sacīja, ka situācija bijusi tāda, ka ielas iedzīvotāji brauca nevis pa ielu, bet citam cilvēkam piederošu zemi, jo pa to varēja labāk pārvietoties. Zemes īpašniekam tas apnicis, un viņš šo iespēju nobloķēja, un tagad iela ir jāsakārto.
Iepirkums par Brodu ielas atjaunošanu jau noslēdzies, darbi uzticēti SIA «Jēkabpils pakalpojumi», un to izmaksas ir 12123,19 eiro bez PVN.
– Es jau ilgi dzīvoju Jēkabpilī, un man ir daudz draugu un paziņu. Ja uz to tā skatās, tad par daudziem lēmumiem var teikt līdzīgi. Ja skatīsimies kontekstā, ka tur, kur dzīvo draugi, neko nevar darīt, tad arī es tur nevaru strādāt, – tā jautājumu par draugu būšanu komentēja SIA «Jēkabpils pakalpojumi valdes priekšsēdētājs Jānis Hauka.
Nevis lāpīs, bet veiks sen iekavētus remontdarbus
Jāpiebilst, ka Valsts kontrole, veicot revīziju vairākās pilsētās, arī Jēkabpilī, secināja, ka pašvaldības pārlieku daudz ielu ceļu fonda naudas tērē remontdarbiem, kas nav tālredzīgi ilgtermiņā, jo kapitāli saremontēta iela bez remonta kalpo ilgi, bet bedres jālabo atkal un atkal. VK revīzijas materiālos minēts, ka 2014. un 2015. gadā līdz 30. jūnijam Jēkabpilī veikti vienveidīgi uzturēšanas darbi, kas ilgtermiņā nenovērš trūkumus, tādējādi pašvaldības darbība ne vienmēr ir bijusi lietderīga, un tikai neliela daļa naudas tiek novirzīta ceļu infrastruktūras attīstībai. BD vaicāja R. Ragainim, kā viņš vērtē lēmumu par 100000 finansējuma piešķiršanu VK atzinuma kontekstā?
– Ielu kapitālie remonti, neapšaubāmi, ir nepieciešami, un tas tiks darīts. Nākamgad remontēsim Draudzības aleju un Viestura ielas posmu. Ir sagatavots jau agrāk minētais projekts Pasta un piegulošo ielu remontam, kas šogad nobremzējās. Tāpēc arī neguldīsim šo naudu Pasta vai Jēkaba ielas remontā. Runa vispār nav par bedrīšu remontu. Speciālisti ir apzinājuši situāciju pilsētā, un ir secināts, ka daudzviet ir nopietnas, pat satiksmei bīstamas situācijas, kā šuves josla Madonas ielas aplī, vai pieturvieta Celtnieku ielā, kur atjaunoja asfaltu pie pieturas. Visas šīs vietas ir jau agrāk apzinātas, bet darbu izpilde vairāku gadu garumā ir atlikta. Lai tās sakārtotu, būtu nepieciešami aptuveni 170000 eiro. Mēs visu pat nevarēsim izdarīt, bet nolēmām atvēlēt šo summu, lai vismaz daļu šādu sāpīgu vietu, kur darbi no satiksmes drošības viedokļa ir neatliekami, sakārtotu. Tas pats sakāms par Brodu ielu. Tas ir neatliekams risinājums, lai cilvēki varētu tur iebraukt. Iela netiks ne pilnībā no jauna izbūvēta, ne asfaltēta, tikai sakārtota braukšanai. Vai tad labāk bija asfaltēt turpat blakus esošo Čiekuru ielu, kā tas sākotnēji bija plānots, kas ir labā stāvoklī, tikai ar tādu pamatojumu, ka pa to daudzi brauc uz Ābeļos esošo tenisa kortu? Var taču piebraukt to gabaliņu arī pa grants seguma ielu, – skaidroja Raivis Ragainis.
re kā
Esot informācija, ka Brodu ielā māju ceļ R. Ragaiņa draugs. ----------------------------------------------------- Uz ko gan citu kāds cerēja?:)DDDDDD
vērotājs
Citēju - "Tā pat nav iela, bet pļava, un ziemā ir vēl briesmīgāk. Vai varam ļaut cilvēkiem braukt pa tādu ielu." Sasmējos. Kas to būtu teicis? Kā pārskrēja uz otru krastu, sāka runāt kā cilvēks. Bet Krustpils novadā cilvēkiem, kuriem nebija braucamu ceļu, un kuru nav līdz pat šodienai, tiem runāja visādas glupības, darīja visu, lai ceļus netaisītu. Ceļi nav tie, kuros būtu jāizliek novada nauda. Brodu iela ir izbraukāta pļava. Lai tur būtu kaut viena māja, tur tomēr dzīvo cilvēki. Gandrīz jau jāsāk domāt, vai viens cilvēks gadījumā nav lops, kuram nekā nevajag? Uz to jau laikam pašvaldības tiecas. Pa to vajadzēja izvizināt ķīniešu delegāciju. Īstenībā būtu nopietni jāķeras klāt pie grants ielu noasfaltēšanas. Uz Rīgas ielas dzīvojošie cilvēki, kuriem vispār nav apgaismojuma, redz, ka Sirmovičam pagalmā ir trīs apgaismes stabi ar blāvām lampām, akurāt kā pilsētā. Tā vien izskatoties, ka tikai tur nav ierīkots ielu apgaismojums? Nu nav nevienas tādas privātmājas pilsētā, kur pa nakti kādam pagalmā degtu trīs apgaismes stabos lampas.
Laaa
Lasot rakstu ari par so iedomajos - krustpils novada uz jautajumu,kapec celi ir tadi,ka pavasari un rudeni masina jaatstaj kilometra attaluma no majas un jaiet ar kajam, Ragaina kungs tikai raustija plecus,bet te jau ta nevares.... Te jau visiem visu vajag,nevar atstat pilsetniekus bez asfalta.
Aleks
Nu solija līdz 31.Augustam salabot Brodu ielu.
tā viņš ir
Salabos, kur viņi pakaļā liksies. Lauciniekus Ragainis varēja cūkot 8 gadus kā vien gribēja, bet te pilsētā tas numurs cauri neies.
diablo
Tā zemes gabala saimnieks ir ugunsdzēsējs, lai viņam veicas, jo viņš jau nezina, ka viņa īpašums ir nolādēts!
AD
Esmu bijis uz tās Brodu ielas. To tiešām nevar nosaukt par ielu, bet gan pļavu. Arī mazās ielas pilsētā vajag sakārtot, ne tikai tās zīmēt kartē un nodokļus iekasēt!!! https://failiem.lv/u/knqa5mah
he he
Atbrauc uz krustpils novadu rudenī, ziemā, pavasarī , tad redzēsi, cik ragainis pa 8 gadiem ir padarījis uz ceļiem. Leonīds vismaz kaut ko var parādīt, ko ir darījis ar ceļiem, bet ragainis absolūti nekā.
AD
Ja vecais mērs būtu kaut ko labu darījis ar ceļiem tad šāda raksta "Ielas esot tā nolaistas, ka ar ceļu fonda naudu nepietiek" nebūtu. Pievērs uzmanību vārdam "nolaistas". Tavs Leonīds ir nolaidis Jēkabpili 20 gadu garumā.
patiesībā
Abi viena pāra zābaki. Nav darītāji ne viens, ne otrs!
AD
Pa Krustpils novadu regulāri braucu, visur, kur vajag, tieku bez problēmām! Apskaties bildes, uz failiem.lv izliku. Var redzēt ko Leonīds ir darījis - NEKO. Cilvēki nevar piebraukt pie saviem īpašumiem. Tā tiešām ir pilsēta?
sasmīdināji
Tātad, tu neesi bijis rustpils novadā, vai arī izliecies par duraciņu? Bet piekrītu, tādai nav jābūt ielai, tāpat kā ceļiem rustpils novadā. Brodu iela manam ceļam blakus nestāv. Gribi redzēt problēmu, atbrauc pie manis rudenī ciemos. Neaizmirsti gumijniekus paķert līdz, jo iebuksēsi, simts punktu. Ja tev būtu tāds ceļš kā man, tu tam ragainajam toč ragus būtu no dusmām aplauzis un pakaļā iebāzis.
paturpināšu
Dievs šiem cilvēkiem ir iedevis varu. Tā nav nekāda uzvara, bet pārbaudījums. Par visu viņi samaksās, par katru asaru, ko cilvēki ir izlējuši dēļ neizbrienamajiem ceļiem. Viņu rokās ir šos ceļus sataisīt braucamus, bet viņi to nav spējuši izdarīt, jo uzskata, ka ceļos nauda nav jāgrūž.
Kas kad kur
Pie manis ari pavasari drosi, masina bus cela plurza lidz asiim, un dzips nelidzes.
he he
Ja iebuksēsi, iejūgsi aiz ragiem, lai velk :D Ja nepavilks, āda pār kārti.
Xx
Ļaujet taču jaunajiem sākt strādāt. Ko rejat visu laiku.Vajag taču vispirms apzināt problēmas. Dodiet laiku- gan jau tiks galā ar visiem liekēžiem- goguļiem, maalniecēm, surkuļiem, sirmovičiem utt.
jāāā
Jau ar ozolu iepinās. Es tač teicu, lai par padomdevēju ņem mājsaimnieci. Tā izruļīs visu. Neviens nerej, bet pasaka, jo no malas viss ir labāk redzams. Kas ir atbildīgs par Kurzemes ielā nokaltušajām liepām? Vai tam pa mizu gadījumā nevajag sadot? varbūt atskaitīt no algas un sapirks vietā, ko?