Ieviešot braukšanas kartes, audzēkņi vairāk izmanto sabiedrisko transportu
INESE ZONE

SIA «Jēkabpils autobusu parks» valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis stāsta, ka informācija pa­matā apkopota par pēdējiem trim pērnā gada mēnešiem – oktobri, novembri un decembri, jo septembrī braukšanas kartes tikko bija izsniegtas un jaunā iecere darbojās testēšanas režīmā. 
     Kopā izsniegtas 2 800 braukšanas kartes, bet reāli tās izmantojot 2 000 skolēnu. Vidēji mēnesī tiekot pazaudētas ap 50 braukšanas kartes un vecāki vai skolēni paši dodas uz autobusu parku tās mainīt. Kopā projekts attiecībā uz skolēnu braukšanas karšu ieviešanu, programmatūru uzņēmumam izmaksājis 3 150 eiro. Esot novērots, ka bērni transportu bieži izmanto arī vakarpusē un brīvdienās, jo apmeklē dažādus pasākumus, nodarbības.
       Informējot par pasažieru pūsmas analīzi, J. Ščerbickis sacīja, ka šo trīs mēnešu laikā, kad skolēniem ir iespēja braukt bez maksas, pasažieru skolēnu skaits salīdzinoši ar iepriekšējiem ga­diem ir pieaudzis par 47%. Viņš stāsta, ka pensionāri, kas arī tagad ir ieguvuši lielāku braukšanas maksas atlaidi, ir saņēmuši 2 380 braukšanas kartes, un viņu braucienu skaits pieaudzis par 10%. 
      – Gribētu pievērst uzmanību tam, lai vecāki bērniem pavaicā, vai viņiem ir karte, vai tā nav pazaudēta, jo šoferi informē, ka bērni bieži aizbildinās, ka aizmirsuši karti. Jaunas kartes saņemšana izmaksā trīs eiro, bet tas tomēr ir pamats tiesībām braukt bez maksas – braukšanas karte un skolēnu apliecība, un tām ir jābūt. Protams, šobrīd, kad bērns stāsta, ka karte ir aizmirsta, viņu nesēdina no autobusa ārā, bet lūdzu vecākus pievērst tam uzmanību, jo tāda tendence parādās, – saka Jānis Ščerbickis.
     J. Ščerbickis arī informēja, ka Jēkabpils autobusu parka pieteikums vēl dažu jaunu ar saspiesto gāzi darbināmu videi draudzīgo autobusu iegādei ir saņēmis pozitīvu atbildi. 
      – Atnāca atbilde no Centrālās finanšu un līgumu aģentūras, un  atbilstoši sum­mai redzam, ka būs iespēja iegādāties vēl divus jaunus autobusus. Sākotnēji gan cerējām uz trim. Tagad ir jāsagatavo dokumentācija, lai varētu īstenot šo projektu, un šī gada beigās vai nākamā gada sākumā mūsu autoparku papildināsim ar šiem autobusiem. Piene­sums ir acīmredzams, jo ieguvums attiecībā degvielas patēriņu salīdzinājumā ar vecajiem autobusiem ir 35%. Biju  «Dienas Biznesa» pasākumā, kur ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro izteicās, ka akcīzes nodoklis dabas gāzei tiks samazināts par 50%, un tad mēs vēl vairāk būsim ieguvēji. Kopā ar abiem jaunajiem autobusiem Jēkabpils pilsētā pasažieru pārvadājumus tad jau veiks deviņi ekoloģiski transporta līdzekļi. Ja ikdienā izmantojam desmit autobusus, tad tikai viens būs ar dīzeļdzinēju. 
 

iesaki šo rakstu:

Komentāri (1)

  1. GedertsPiebriedis
    GedertsPiebriedis
    pirms 3 nedēļām

    Bērim jau patīk braukt ar autobusim.

    Atbildēt

Pievienot komentāru