Jēkabpils autobusu parks testē elektrobusu
ILZE BIČEVSKA

SIA "Jēkabpils autobusu parks" otrdien sāka Polijas rūpnīcā "Solaris" ražotā elektrobusa testēšanu Jēkabpils ielās. Kā stāsta autobusu parka direktors Jānis Ščerbickis, šis transporta līdzeklis mūsu pilsētas ielās būs redzams nedēļu. Pirms tam tas kursēja pa Daugavpils ielām. 
   – Autobuss ir simtprocentīgi jauns un simtprocentīgi tapis Polijā. Mums ir jādomā par ekonomiskāku autobusu iegādi. Lai arī patlaban vairāk sliecamies pirkt ar gāzi darbināmus transporta līdzekļus, tomēr pieņēmām arī šā autobusa ražotāju piedāvājumu to notestēt. Problēma ir šo elektrobusu iegādes cena, kas ir augstāka nekā tiem, kas aprīkoti ar gāzes dzinējiem, – stāsta J. Ščerbickis. 
    Šoferis Valdis Maslobojevs, kuram otrdien bija uzticēts vadīt šo autobusu pa 5. maršruta līniju, stāstīja, ka viņam iepriekšējā darbā – "Rīgas satiksmē" – jau bijusi iespēja braukt ar šādu modernu satiksmes autobusu. Arī par šo Polijas ražojumu viņš izteicās pozitīvi, sakot, ka tā manevrēšana grūtības nesagādā, vadības paneli, kas ir pilnībā elektronisks, viņš apguvis ātri. Protams, pašu uzņēmuma mehāniķi šim transporta līdzeklim vairs servisa apkopes nevarētu veikt, tāpat būtu jādomā par strāvas uzpildes vietām. 
   – Ceļā no Daugavpils tika iztērēta vien puse bākas. To var uzpildīt (uzlādēt) divu stundu laikā. Nu un vadīt šo braucamrīku ir ideāli: brauc un atpūties, – viņš smejas. 
    Pirmais aplis jau bija nobraukts un uz jautājumu, kādas atsauksmes vadītājs dzirdējis no pasažieriem, viņš sacīja, ka tikai pozitīvas. Arī BD ievērtēja braucienu elektrobusā, pavizinoties no galapunkta – pieturas "Slimnīca" līdz Vecpilsētas laukumam. Uzrunātās pasažieres, kuras arī brauca šajā maršrutā, sacīja, ka šis autobuss viņām pirmkārt patīk tāpēc, ka tajā ir daudz vietas, ja salīdzina ar patlaban ekonomijas nolūkos iegādātajiem t.s. dzeltenajiem autobusiem, kuri pasažieriem netīk šaurības dēļ. 
     – Ja turpmāk pa pilsētas ielām braukātu tādi autobusi kā šis: ar plašu salonu, klusu dzinēju un – kā izrādās – arī ekonomiski un ekoloģiski transporta līdzekļi, mums būtu tikai prieks, – sacīja kāda braucēja. 
 
D. Gagunova foto

iesaki šo rakstu:

Komentāri (1)

  1. verotājs
    verotājs
    pirms 1 nedēļas

    Kāpēc laukos pieturas nevarētu būt ik pēc 500m, vai vismaz pie kāda vairāku māju kopuma? Nevajag jau uzreiz mūrēt pieturas ar soliņiem, pietiktu ar stabiņu. Kāpēc lauku cilvēkiem kilometriem ir jāstiepjas uz pieturu? Ja jau reiz tas ir sabiedriskais transports, tad, lūdzu, izdabājiet pasažieriem. Nu nav viegli tos kilometrus noiet veciem ļaudīm, maziem bērniem, pie tam stiepjot smagās somas. Būtu labi, ka BD paceltu šo jautājumu uzvaicājot Ščerbicki. Kāpēc lauku pasažieri tiek apdalīti, kamēr pilsētas pasažieriem pieturas ir pie katra staba? No padlaikiem nav izveidota neviena papildus pietura. Tagad dzīvojam eiropā, bet šī pakalpojuma kvalitāte nav uzlabojusies ne par gramu. Visu laiku tiek funktierēts, kur noņemt reisus, tas ir nerentabli un šitas. Nu nepareiza taktika. Visā eiropā sabiedriskais transports kursē pustukšs, bet cilvēkiem tas ir pieejams jebkurā laikā. Tas nekas, ka biļetes tur ir padārgas, bet viss notiek.

    Atbildēt

Pievienot komentāru