Klientei pretenzijas pret komforta līmeni atpūtas bāzē «Pērlīte»
ILZE BIČEVSKA

   BD redakcijā vērsās neapmierināta kliente, kura vēlējās paust savu viedokli par apstākļiem, kas viņu neapmierināja Viesītes novada pašvaldībai piederošajā atpūtas bāzē «Pērlīte».
     — Patlaban dzīvoju un strādāju ārzemēs, un pēc ilgāka laika biju nolēmusi sa­rīkot plašākas savas dzimšanas dienas svinības, kopā pulcinot radus un draugus no dažādām malām. Tā kā pa­ti esmu savulaik dzīvojusi Viesītē, un arī daudzi no vie­su vidus ir no šās apkārtnes, tad nolēmu par svinību vie­tu izvēlēties «Pērlīti», jo daudziem atbraukt uz manu ju­bileju tā būtu ērtāk. Turklāt zi­nu, ka te ir skaista daba, blakus ezers, kas atpūtu un kopā sanākšanu, manuprāt, padarītu relaksējošāku. Vēl, būdama Vācijā, es sazvanījos ar  atpūtas  bāzes  pār­vald­­nieci, lai saskaņotu laiku, sarunātu par cenu un citas or­ganizatoriskas lietas. No­runājām, ka daļa atpūtas bā­zes ar galveno — konferenču — ēku, kā arī vairākas atpūtas mājiņas, pirts un tam apkārtējā teritorija, tajā skaitā pludmale, būs manā rīcībā no 9. jūlija sešiem va­karā līdz 10. jūlija tādam pašam laikam. Biju aicinājusi 66 viesus, mums bija dzī­vā mūzika, nolīgts fotogrāfs, kā arī salūts. Es tiešām visu gribēju, lai būtu skaisti, un mēs kopā ar radiem un draugiem lieliski atpūstos, pabūtu kopā, parunātos, no­svinētu.
Kad jau klātienē apskatīju ēkas, kā pirmā nepatīkamā lieta man acīs iekrita ve­cie krēsli, kas bija pleķaini un caurumoti. Zināju, ka gan es pati, gan viesi būsim ģērbti labākajās drēbēs, un tāpēc uz šādiem krēsliem sēdēt nevēlējāmies. Es devos uz veikalu un iegādājos ag­rotīklu, lai vismaz kaut kā krēslus piesegtu. Man nepatika arī zāles parkets, kas nav atjaunots, ir negluds. Es pārvaldniecei ieteicu to no­vaskot, kas arī aromātu šajā telpā darītu labāku. Sapro­tu, ka visas ēkas ir būvētas pirms daudziem gadiem, un dažā no tām valda tāds kā sastāvējies gaiss. Galda klāšanu pasūtīju kādā Viesītes kafejnīcā, un par pavāru darbu es varu sacīt tikai to labāko. Diemžēl mūsu rīcībā bija tikai viens ledusskapis, kas, pēc mana ieskata, apgrūtināja pavāru darbu: ēdienus tie veda no savas ēdnīcas pilsētā vairākos piegājienos, jo vienā vien le­dusskapī tos uzglabāt nevarēja. 
     Par krēslu jautājumu mēs vienojāmies, un līdz ar to man pretenziju vairs ne­bija. Bet diemžēl otrajā die­nā notika vēl dažas lietas, kas mani patiesi nokaitināja. Ja jau reiz mums ir atļauts uzturēties noīrētajā teritorijā līdz sešiem vakarā, tad tā tam arī jābūt. Bet jau pulksten četros pēcpusdienā «Pērlītē» sāka ierasties nākamie klienti — kādas nometnes dalībnieki, un konferenču telpā, kur mums bija klāti galdi, ienāca un sāka apgrozīties nepiederoši cilvēki. Ar vienu vīrieti no viņu vidus man sanāca asāka vārdu pārmaiņa, un tas viss beidzās ar to, ka pārvaldniece izsauca municipālo policiju. Jāteic — neko lielu policists nepanāca, un mēs arī noliktajā laikā devāmies prom. Man, kā jau sacīju, nepatika tas, ka mani un manus viesus traucē pirms laika. Cie­miņu vidū bija arī tādi, kuri bija atbraukuši ne tikai no Ventspils vai citām Latvijas pilsētām, bet arī no ārvalstīm, kā Horvātijas un Ang­lijas, un tāpēc es sajutos vainīga viņu priekšā, ka serviss nav tādā līmenī, kā būtu gribējies. Vēl: svinību dienās vienu brīdi lija samērā stiprs lietus, kura laikā pāris vietās tecēja konferenču zāles jumts, savukārt pēc šā lietus no tualešu puses sāka nākt nepatīkams aromāts, uz ko arī mani ciemiņi norādīja. Es uzskatu, ka vairāki viesi no šā man tik svarīgā pasākuma aizbrauca prom jau pirmās dienas vakarā tikai tāpēc, ka viņiem nepatika arī mājiņu un tur esošo gultu stāvoklis. Tāpat, neapmierināta ar servisu, izsauca taksometru un ātrāk devās prom arī mana māsa, kura patlaban arī dzīvo ārzemēs un kuru es nebiju labu laiku satikusi. 
    Es tagad papētīju šīs at­pūtas bāzes reklāmu vietnē «booking.com», un man radās iespaids, ka fotogrāfijas rāda labāku ainu, nekā tā ir reālajā dzīvē. Vairāki no vietējiem cilvēkiem man svinību laikā tā arī sacīja, ka daudz kas te ir palicis kā padomju gados. Apkārtne patiesi ir sakopta, to nevar noliegt, bet ēku stāvoklis gan varētu būt labāks. Vēl gribu sacīt, ka, manuprāt, pārvaldniece nebija pareizi saplānojusi grafiku, jo nevar nolikt nākamajiem viesiem ierašanās laiku sešos vakarā, ja tajā pašā laikā iepriekšējiem  viesiem  (šajā  gadīju­mā  — mums) vēl tikai ir jā­izvācas. 
    Un vēl kas. Es nezinu, kam pieder ceļš, kas ved uz šo atpūtas bāzi, bet tas labu laiku ne­bija greiderēts, par ko liecināja uz tā izveidojusies «trepe», kā arī ceļa ma­las ir pieaugšas krūmiem, kas līkumos traucē redzamību, un tā rezultātā manā pa­sākumā vēl bija nepatīkams brīdis: viena no manu viesu automašīnām sadūrās ar kāda vietējā sēņotāja transporta līdzekli. 
    Ko lai saku? Es noteikti šajā vietā savu dzimšanas dienu vairs nesvinētu, — tā BD stāstīja ar servisu neapmierinātā kliente Iveta. 
Atpūtas bāzes «Pērlīte» pārvaldniece Inita Liepiņa BD skaidroja, ka visam klientes sacītajam viņa nevar piekrist:
     — Jā, krēsli nav jauni, bet pagaidām nav vēl no­pelnīts tik daudz naudas, lai varētu izremontēt pilnīgi visu, kas remontējams, vai iegādāties tā vietā, kas no­lietojies, jaunas lietas. Augus­tā būs gads, kopš es esmu bāzes pārvaldnieces amatā, un pa šo laiku esmu te strādājusi, nežēlojot laiku un pūles. 
Es un mani darbinieki palīdzējām konferenču zālē sastumt vajadzīgajā kārtībā galdus, sakārtojām viesu uzņemšanai mājiņas, izkurinājām pirti. Kliente nepieminēja to, ka īsi pirms paredzētajām svinībām mēs ar viņu vairākas reizes sazvanījāmies, lai sarunātu tikšanos un visu apskatītu uz vietas, bet viņa uz tikšanos norunātajā laikā neieradās, turklāt pieprasīja, lai es viņu no Viesītes uz «Pērlīti» vedu ar savu automašīnu, kam es nepiekritu. Jā, nākamā viesu grupa sāka ierasties 10. jūlijā pulksten 16.00, bet es ne­redzēju nevienu, kurš būtu gājis tobrīd izīrētajā teritorijā. Nometnes bērniem bija pieteikts uzturēties ziemas mājas tuvumā, ko viņi arī darīja. Es izsaucu pašvaldības policiju tāpēc, ka norunātajā laikā Iveta un tie viņas ciemiņi, kuri vēl bāzē bija palikuši, negāja laukā. Mums sanāca asāka vārdu pārmaiņa, un kliente man solīja, ka sarīkos antireklāmu šai atpūtas bāzei. Par ledusskapjiem nav taisnība. Nesen ir iegādāti pieci jauni ledusskapji, un vajadzības gadījumā es tos būtu varējusi nodot klientes rīcībā. Par parketu — tiesa: tas nav noslīpēts un atjaunots, bet pagaidām mums tam nav naudas, jo visās ēkās, kur šie darbi būtu jāveic, tas izmaksātu vairākus tūkstošus eiro. Ceļš, kas ved uz atpūtas bāzi, viss nav pašvaldības īpašumā, bet daļēji pieder a/s «Latvijas valsts meži», kam arī būtu šie traucējošie krūmi ceļa malās jāizcērt.
    Par konfliktu bija informēts arī atpūtas bāzes «Pērlīte» īpašnieces — Vie­sītes novada domes —priekšsēdētājs Jānis Dimit­rijevs. 
   — Diemžēl iepriekšējā sasaukuma laikā nav tikusi izmantota iespēja ar kāda ES projekta palīdzību uzlabot šīs atpūtas bāzes stāvokli. Kāpēc tas tā bija, es nevaru sacīt. Nu «Pērlītei» ir cita pārvaldniece, un, ma­nuprāt, viņa nepilna gada laikā ir izdarījusi gan iespējamo, gan neiespējamo. Šajā sezonā mūsu bāzē ir pieteiktas trīspadsmit kāzu svinības, ir viesojušies arī cilvēki no tādām valstīm kā Ķīna un Baltkrievija. Preten­ziju nav bijis, un esam saņēmuši pateicību. Katru reizi, kad kādi kāzinieki vēlas bāzi īrēt, cilvēki vispirms atbrauc uz vietas, paskatās, un, cik zinu, pretenziju nav bijis. Un arī patlaban te notiek liels pasākums — starptautiska kristīgā nometne. 
    Krēsli lielajā ēkā ir veci, tam es piekrītu. Jumts konferenču zālei arī nav mainīts ilgus gadus, varbūt arī lietus laikā tas kaut kur laiž cauri ūdeni. Tāpat parketa atjaunošanai vēl jāmeklē līdzekļi. Jumtu nesen nomainīja ziemas mājai. Būtībā jau paš­valdībai šī bāze nav lielu peļņu nesošs objekts. Vai to mēs varētu pārdot? Labs jautājums. Bet es domāju tā: pārdot var, bet nevis no­laistu, kā tas bija pirms ga­diem, bet gan uzlabotu, lai varētu iegūt par labāku ce­nu. Varbūt ar laiku dome arī pie šādas idejas nonāks. Es zinu, ka ir cilvēki, kas laika gaitā bija cerējuši šo bāzi tādā — nolaistā — stāvoklī iegādāties par «sviestmaizi», bet tā  nu  gan  tas  neno­tiks, — sacīja Viesītes novada domes priekšsēdētājs. 
 
Foto no «Pērlītes» arhīva
 

iesaki šo rakstu:

Komentāri (12)

  1. viedoklis
    viedoklis
    pirms 7 gadiem

    Izlasīju rakstu, un es vairāk sliecos uz klientes taisnības pusi. Tā tas varētu būt. Mēs, šeit uz vietas dzīvojošie, pie tā esam pieraduši, ka atbildīgie vienmēr atrunāsies un nekad nepaliks vainīgi. Tas ir viennozīmīgi. Bet, cilvēki uz vietējo laikrakstu tāpat vien, sava prieka pēc, neiet. Vispirms būtu jāsakārto visa atpūtas bāze perfektā stāvoklī, un tad tikai jāaicina klienti. Galu galā cilvēkiem šeit pavadītais laiks arī maksā naudu. Cilvēki grib atpūsties komfortabli, bez problēmām. Vai tas, šeit dzīvojošajām atbildīgajām personām, ir vispār saprotams? Nevariet, nedariet! Nevienam neinteresē, kad pārvaldniece nomainīta, ko viņa gada laikā ir paveikusi, tā ir " Pērlīšu " darīšana, un šīs atrunas nav nekāds attaisnojums savām neizdarībām. Saspeķoti, noskrutuši krēsli, tekošs jumts, vai veca, nelīdzena grīda, tās jau ir trīs lietas, kas rada diskomfortu. Un ja vēl par šādām "ērtībām"jāmaksā nauda, nu atvainojiet! Ārzemēs cilvēki ir pieraduši pie kārtības, un šeit atbraukušiem viss viņiem duras acīs. Un pareizi dara, ka norāda uz visu šito bardaku. Varbūt reiz atbildīgie pamodīsies, kaut kas aizķersies aiz auss, un sāks kaut ko darīt, nevis tikai gurķosies, snauduļos savos kabinetos, un par to vēl saņem algu labu labo. Bardaks bardaka galā... Kādi LV ir ceļi, ceļmalas, grāvīši? Tā ir vienkārši katastrofa! Pa lauku ceļiem braukšana ir vienkārši drausmīga!

    Atbildēt
  2. Viesītes Pērle
    Viesītes Pērle
    pirms 7 gadiem

    Pērlītē ne reizi neesmu atpūties, bet to vērojis tikai no malas - ezera puses. Kempings izskatās noplucis. Tāds iespaids, ka kopš padomju laikiem nekas nav darīts, bet varēja uztaisīt šiku atpūtas vietu, ja mazliet papūlētos. Sava ziņā saprotami - pašvaldības īpašums, īsti neviens nav ieinteresēts to pucēt. Ja būtu privāts, tad gan iespējams skats būtu citāds, lai gan saimnieki arī visādi ir.

    Atbildēt
  3. skumji
    skumji
    pirms 7 gadiem

    Lasu: 1)Es un mani darbinieki palīdzējām konferenču zālē sastumt vajadzīgajā kārtībā galdus, sakārtojām viesu uzņemšanai mājiņas, izkurinājām pirti 2)krēsli nav jauni, bet pagaidām nav vēl no­pelnīts tik daudz naudas 3)Ceļš ...daļēji pieder a/s «Latvijas valsts meži», kam arī būtu šie traucējošie krūmi ceļa malās jāizcērt Domāju: 1)vai tas ir kaut kas īpašs no biznesa puses? Pat pirti izkurinājāt? Nu,nu. Mājiņas sakārtojāt? :))) 2)kuru interesē jūsu naudas problēmas? 3)cik labi,ka ir kuru norādīt ar pirkstu...

    Atbildēt
  4. aaa
    aaa
    pirms 7 gadiem

    Es gan nepiekrītu tai klientei. Izklausās pēc tā, ka pašai bija slinkums meklēt citu vietu, vai arī skopums maksāt vairāk par sakoptāku vidi. Cilvēki nesen pārņēmuši kempingu, acīmredzot nav miljonāri, kuri uzreiz visu var salabot, bet cenšas nopelnīt un pamazām savest visu kārtībā, bet te viena preilene no Vācijas nav apmierināta... Tak atbrauc, paskaties un, ja kaut kas neapmierina, brauc un meklē citu vietu! Vienīgais, kur tiešām varētu piesieties ir tas, ka 16.00 sāka traucēt jau nākamie apmeklētāji, bet tā - tikai un vienīgi pašas vaina.

    Atbildēt
  5. vietējais
    vietējais
    pirms 7 gadiem

    Nu nemuld, nemuld. Ja piemēram tev restorānā vai parastā ēstuvē pasniegtu zupu caurā šķīvī, jo jauniem šķīvjiem naudas nav, ko tu teiktu? Ar sapratni izturētos? Šaubos gan. Ja tev nav saprotamas pašsaprotamas lietas, tad tā ir tava problēma. Pērlītes uz laiku būtu jāaizklapē ciet un jānovērš trūkumi, jo plikās atrunas problēmu neatrisinās.

  6. Es
    Es
    pirms 7 gadiem

    aaa,lūdzu izlasiet vēlreiz rakstu un tad sapratīsiet tieši kapēc šī vieta tika izvēlēta un naudai nebija nekādas nozīmes!Sadzirdēju jūsu vārdos skaudību!Lai jums veicas!Ar cieņu Es!

  7. skumji
    skumji
    pirms 7 gadiem

    aaa - katram pakalpojumam ir kaut kāds standarts.Ja tu iekāpsi taksometrā,kurš smirdēs,aizvedīs tevi tikai līdz pusceļam un piedevām tu netīrajā sēdeklī būsi nosmērējis uzvalku,tad nez vai teiksi,ka pašam bija slinkums meklēt citu taksi, vai arī skopums maksāt vairāk par sakoptāku vidi. Ja cilvēki piedāvā pakalpojumu,tad nedrīkst pankūku saukt par picu.Tā ir krāpšana.

    Atbildēt
  8. krolls
    krolls
    pirms 7 gadiem

    Viss ir vienkārši - aizbrauc, apskati visu (arī krēslus, grīdas, ledusskapjus, istabiņas u.c.) un izlem - maksāt par to pašu, vai meklēt ko labāku. Tā kā pret to pretenzijām būt nevajadzētu. Smakas, caurs jumts, nākamie viesi pirms izvākšanās laika jau ir cits stāsts. Un vēl - biznesa vidē ir tāds teiciens - klientam vienmēr taisnība! Ja pārvaldniece domā savādāk un savu taisnību mēģina pierādīt ar policista palīdzību, tad tas ir taisnākais ceļš uz sūdzībām un negatīviem rakstiem.

  9. krollam
    krollam
    pirms 7 gadiem

    Daudz tu pa pasauli iepriekš pieskraidīsi pētīdams viesu namus un viesnīcas. Pat šaubu nav, ka vispirms vajag nodrošināt kārtību, tīrību un visu pārējo, lai varētu uzņemt klientus un tad sludināties publiskā telpā. Pie mums LV par to gan ir šaubas, tāpēc te nav par ko brīnīties. Visi tik laužas pie amatiem, bet kad vajag strādāt, tad nav. Vienmēr pie visa būs vainīgi citi, bet ne paši!!!

  10. aaa
    aaa
    pirms 7 gadiem

    Es uz tādu restorānu neietu un tādā taksī nebrauktu, ja man būtu laiks un vēlēšanās pameklēt kaut ko citu. Ja pats atlieku visu uz pēdējo brīdi, vai arī mēģinu ietaupīt naudu un ielienu tādā ūķī, tad vainot varu tikai sevi!

    Atbildēt
  11. aaa
    aaa
    pirms 7 gadiem

    Lai nu kā, bet tas izklausās pēc tā, ka Maximā nopērk Optima līnija alu un pēc tam brēc, ka tas nav tik garšīgs kā cerēts...

    Atbildēt
  12. bbb
    bbb
    pirms 7 gadiem

    varbūt salīdzini ... ar pirkstu, ko?

Pievienot komentāru

UZMANĪBU!
Jūsu IP adrese ir bloķēta, neskaidrību gadijumā sazinieties ar administrāciju!