No 7. aprīļa skolēni un vecuma pensionāri atlaides braucienam autobusā var izmantot tikai noteiktās stundās
INESE ZONE

Jēkabpils domes 6. aprīļa ārkārtas sēdē deputāti vienojās noteikt ierobežojumus izmantot braukšanas maksas atvieglojumus, kas noteikti ar Jēkabpils  domes 08.08.2019. lēmumu Nr. 343 “Par braukšanas maksu un atvieglojumu piešķiršanu Jēkabpils pilsētas nozīmes maršruta autobusos”.
     Atbilstoši lēmumam Jēkabpilī deklarētie vecuma pensionāri, kas līdz šim varēja braukt ar atlaidi, par braucienu maksājot 20 centus, turpmāk šo atlaidi nevarēs izmantot jebkurā laikā. Minētajai pasažieru grupai darba dienās no pulksten 7.00 līdz 9.00 un no pulksten 15.00 līdz 18.00 par braucienu būs jāmaksā pilna maksa. Šāda kārtība būs spēkā no 7. aprīļa līdz 31. maijam.
     Braukšanas maksas atvieglojumu ierobežojumi skars arī skolēnus. Tām skolēnu grupām, kurām nav noteiktas klātienes mācības, ierobežojumi līdz mācību gada beigām būs darba dienās no pulksten 7.00 līdz 9.00 un no pulksten 15.00 līdz 18.00. 
    Pašvaldība informē, ka ierobežojumi pieņemti atbilstoši  Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumu Nr. 360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” ar grozījumiem, kas veikti šī gada 1. aprīlī un stājās spēkā 7. aprīlī. Tie paredz, ka sabiedriskā transporta pārvadātājs organizē iekāpšanu un izkāpšanu tā, lai pasažieru skaits transportlīdzeklī nepārsniedz 50% no tā ietilpības. 
Domes opozīcija gan kritizēja šādu pieeju, nosaucot to par eksperimentu ar pensionāriem, kā arī interesējās, vai ir bijusi kāda izpēte, kāpēc noteikti tieši šādi ierobežojumi  tieši šādās diennakts stundās. 
    Pašvaldības izpilddirektors Guntars Gogulis informēja, ka ierobežojumi noteikti atbilstoši Jēkabpils autobusu parka ieteikumiem par to, kurās stundās vērojama lielāka pasažieru plūsma.
    Jēkabpils autobusu parka vadība atzīst, ka informācija par pasažieru plūsmu iegūta, vērtējot kases aparātu rādījumus. Šobrīd, kad darbu atsāk tirdzniecības vietas, kas arī var radīt lielāku pasažieru pieplūdumu, pārvadātājam esot aktuāli nodrošināt transporta piepildījumu, kas nepārsniedz 50%, lai nebūtu tā, ka kādiem pasažierim, kam, piemēram, svarīgi nokļūt uz darbu, jāpaliek pieturā, jo autobusā pasažieru skaits jau sasniedzis 50%. Uz jautājumu, vai šo problēmu nevar risināt, pīķa stundās palaižot maršrutā lielāku skaitu autobusu, kā to dara Rīgā, atbilde bija, ka arī Rīgā tas ne vienmēr attaisnojas, jo cilvēki cenšas iekāpt pirmajā autobusā, kas apstājas pieturā, un tie tad brauc pārpildīti. Tāpēc, lai ievērotu epidemioloģiskās drošības nosacījumus, notikusi izšķiršanās par braukšanas atvieglojumu ierobežojumiem.
 

iesaki šo rakstu:

Komentāri (0)

    Informācija! Šim rakstam nav pievienots neviens komentārs, bet Jūs varat būt pirmais kas ierakstīs komentāru!

Pievienot komentāru