Otra Daugavas tilta projekts gandrīz pabeigts, bet finansējuma nav
INESE ZONE

Jēkabpils domes priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības jautājumos Aivars Kraps informē, ka faktiski jau ir pabeigts izstrādāt būvprojektu jaunajam Daugavas tiltam Jēkabpilī. 
     Esošais tērauda siju tilts pār Daugavu Jēkabpilī ir būvēts 1962. gadā, un tā tehniskā stāvoklis atzīts par tādu, ka nākotnē būtu jāierobežo smagā transporta kustību pār to. Turklāt tilts ir par šauru pilsētas augošajai satiksmes intensitātei. Otra tilta neesamība arī rada problēmas situācijās, kad remontdarbu, satiksmes negadījumu vai citu iemeslu dēļ tilts uz laiku ir slēgts, jo tad nav iespējama satiksmes kustība starp abām pilsētas daļām. Pēdējā laikā aktualizēta otra tilta nepieciešamība no valsts drošības un aizsardzības viedokļa. Jau pirms vairāk nekā 10 gadiem tika veikti priekšizpētes darbi jauna tilta būvniecībai, sākot ar pārejas vietas izvēli un turpinot ar tilta variantu izstrādi un salīdzināšanu. 
      Kā liecina tilta būvprojekta autoru AS «Ceļuprojekts» mājaslapā sniegtā informācija, strādājot pie jauna Daugavas tilta projekta, tika meklēts kompromiss, analizējot pilnu pilsētas jaunu infrastruktūras objektu attīstības problēmu spektru – satiksmes plūsmu un intensitāšu prognozes, iedzīvotāju un privātīpašnieku intereses, grunšu ģeoloģiskās un upes hidroloģiskās īpatnības pārejas vietā, kā arī tehnisko iespēju sabalansētība ar estētiskiem un ekonomiskiem rādītājiem. 
Jaunā tilta projekts izstrādāts, ņemot vērā vēlmi iegūt pilsētu raksturojošu būvi, kas būtu atšķirīga no esošā tilta risinājuma un kļūtu par vertikālu dominanti Jēkabpils panorāmā. Tāpēc savulaik notikusi izšķiršanās par   vanšu tilta būvniecību. Lielākā vanšu tilta priekšrocība ir īsākas pieejas, kā dēļ mazāk tiek skarts dzīvojamais rajons, kas ir labvēlīgi iedzīvotājiem. Turklāt viena laiduma dzelzsbetona vanšu tilts, kas plānots ar diviem piloniem katrā upes krastā un divām paralēlām vanšu plaknēm, bez balstiem upē, neradīs  šķēršļus ledus sastrēgumiem palu laikā. Daugavas labajā krastā tilts būs savienots ar Rīgas–Daugavpils šoseju, bet kreisajā krastā ar caur Brīvības ielas un Neretas ielas apļveida krustojumu ar Lietuvas virziena tranzītceļu tīklu. Tilta brauktuve plānota divās joslās 8,5 metru platumā ar gājēju ietvēm abās malās. Kopējais projektētais garums ar pievedceļiem ir 1,35 kilometri, bet pats tilts būs 260 metrus garš. Atbilstoši esošajām izmaksām tilta būvniecībai nepieciešami aptuveni 37 miljoni eiro bez PVN. No tiem 24 miljoni eiro vajadzīgi tieši tiltam. 
      Jēkabpils dome visu šo laiku ir centusies pievērst Satiksmes, Aizsardzības un citu ministriju uzmanību otra tilta nepieciešamībai Jēkabpilī. Taču līdz pat šim brīdim nav skaidrs, kad varētu uzsākt tilta būvniecību un kas to finansēs. Kopējais būvdarbu ilgums varētu būt aptuveni divi gadi. 
     -Jēkabpils pašvaldībai nav tādu finansiālu iespēju, lai finansētu tilta būvniecību. Pat tad, ja runa būtu par aizdevumu, tagad pašvaldības tos var ņemt ar 25% līdzfinansējumu. Ja tilta izmaksas noapaļojot ir ap 40 miljoniem eiro, tad divu gadu laikā, kas nepieciešami tilta būvniecībai, mēs ar savu 18 miljonu pilsētas budžetu nevarētu atvēlēt pa pieciem miljoniem gadā tiltam. Tādu kredītu šādā situācijā mums arī neviens nedotu. Tāpēc visās iespējamajās sarunās ministriju līmenī atgādinām par otra tilta nepieciešamību. Šonedēļ man būs iespēja tikties ar satiksmes ministru, kur arī par to runāšu. Redzēs, kāds būs viņa skatījums, taču šaubos, vai viņš uzreiz varēs runāt par finansējumu.  Projektu ir pasūtījusi Satiksmes ministrija. Mūsu līgums ar ministriju paredzēja iegādāties no privātīpašniekiem zemes tilta būves zonā. Tās vēlāk tiktu pieskaitītas projekta izmaksām, un mums šos izdevumus kompensētu. Taču šogad budžetā nauda zemes iegādei nav paredzēta. Tie ir aptuveni 400 000 līdz 500 000 eiro, kas būtu nepieciešami, un nav jēgas tos plānot un atpirkt zemi, ja nav konkrēti zināms, kad sāks celt tiltu. Atbilstoši esošajiem nosacījumiem projekta derīguma termiņš ir pieci gadi. Tas būtu neloģiski un dīvaini iztērēt aptuveni pusmiljonu (tādas ir projekta izmaksas) projektam, un pēc tam projektu aizmirst. Taču šobrīd finanšu avota tiltam nav. Vēl ir izredzes, ka varbūt ir brīvi līdzekļi no TEN tīkla ceļu programmas, ko nav izmantojušas pašvaldības. Varbūt ar šo naudu var kaut ko uzsākt. Tas ir valsts uzdevums meklēt iespējas. Un, visticamāk, runa varētu būt par nākamo ES plānošanas periodu.  Vismaz līdz 2024. gada vidum tad vajadzētu kaut kādus darbus uzsākt, – stāsta A. Kraps.  
 

iesaki šo rakstu:

Komentāri (16)

  1. Zemtilta bomzis
    Zemtilta bomzis
    pirms 1 nedēļas

    Prasiet finansējumu Leonīdam Salcevičam. Viņš pirms vēlēšanām solīja, ka otrs tilts Jpilī būs. Un tagad šis ir finanšu ministra padomnieks. Var teikt ļoti tuvu makam. vai tad tur nevar kādus miljonus sameklēt priekš mīļās pilsētas.

    Atbildēt
  2. Fredis
    Fredis
    pirms 1 nedēļas

    Tāpēc jau Leonīds piekrita būt par padomnieku ministram, lai riktētu naudu Jēkabpilij. Vispār tiltu, manā skatījumā, labāk būtu bijis celt JAP tuvumā.

  3. Bronzas.bebrs
    Bronzas.bebrs
    pirms 1 nedēļas

    Teikšu to, kam daudzi nepiekritīs, BET - cerams, ka to naudu arī neatradīs! Jau no sākta gala tiek malts, ka tas tilts jābūvē citur - ja reiz tranzītam, tad ārpus pilsētas, tai skaitā, ārpus Bebru mikrorajona! Interesanti, kā palika ar vides vērtējumu iekš Bebriem - gan jau sarakstīja, ka viss būs labi un lieliski.. Kā tad! Pilsētniekiem šis tilta novietojums nedos neko - kā visi brauca pa veco tiltu, tā arī brauks! Tik leiši ar saviem baļķvedējiem varēs pa taisno uz Gaujas koku "stiept"..

    Atbildēt
  4. Bebrs parastais
    Bebrs parastais
    pirms 1 nedēļas

    Piekrītu. Nav tas tilts vajadzīgs

  5. he he
    he he
    pirms 1 nedēļas

    Bebr, dubults neplīst. Lai jau cep to tiltu, man kā reiz pa ceļam. Bebrovkas iedzīvotajiem jau nu būs, kā būs.

  6. Juh
    Juh
    pirms 1 nedēļas

    A kur Salceviča komentàrs? Solîja, ka būs tilts uz Saeimas vēlēšanām.

    Atbildēt
  7. Faktiski
    Faktiski
    pirms 1 nedēļas

    Kā pār jauno tiltu, tā Depo iekšā. Tiltu varētu nosaukt par Depo tiltu. D

    Atbildēt
  8. Bronzas.bebrs
    Bronzas.bebrs
    pirms 1 nedēļas

    Drīzāk Justīcijas tilts.. Tiesu māja taču Depo priekšā!

  9. Faktiski
    Faktiski
    pirms 1 nedēļas

    Depo ir populārāks tomēr.

  10. A
    A
    pirms 1 nedēļas

    Visam citam,pat tualetei un dzelzs sprostam nauda atrodas,tiltam redziet nav. Bebrovkas dīvānu pirdējiem redz tilts traucēšot,slikti vidi ietekmēšot.Tas ka esošais tilts avārijas stāvoklī un novecojis neuztrauc. Īsteni pastalu gaudotāji un īdētāji.

    Atbildēt
  11. B
    B
    pirms 6 dienām

    Tu, aizgaldā pirdēj, katram ir savs viedoklis. Kuram tilts šķiet laba lieta, kam nevajadzīga.

  12. C
    C
    pirms 6 dienām

    Tam jābūt valsts finansetam tiltam. Pašvaldiba fo nevar uzcelt. Tam taču tev A jabuut skaidram un pird kur tu gribi, kaut uz tilta

  13. D
    D
    pirms 6 dienām

    Tilts tiks būvēts, tas sen ir izlemts augstākajā līmeni, jo vajadzīgs ne tikai Bebriem vai Jēkabpilij kopumā, bet arī valsts un starpvalstu mērogā. Mums ir atļauts vienam otru apsaukāt pēc sirds patikas un savas iztēles, bet tas neko nemainīs.:DDD

    Atbildēt
  14. E
    E
    pirms 6 dienām

    Izlemts ir, bet tas neliedz man protestēt, būt neapmierinātam un skaļi bļaut, ja mani kaut kas neapmierina. Par OIK arī bija izlemts visaufgztākajā līmenī, bet tas nenozīmē, ka izlemts pareizi, godīgi un ievērojot iedzīvotāju intereses. Un kamēr vēl nav sākts celt, var piespiest (teorētiski protams) augšas kaut ko mainīt. Dzīvojam taču it kā demokrātiskā valstī. Par tiltu nez kāpēc ļoti iestājās Leonīds. Vai tā bija persionīga materiāla vai cita veida ieinteresētība? Neņemos spriest...

  15. AA
    AA
    pirms 6 dienām

    Leonīds iestājās par tiltu jo saprata ,cik tas ir vajadzīgs. Ja gribas mieru un klusumu un tilts traucē gulēt ,var taču pārcelties uz būdiņu mežā.Ekonomiski aktīvajiem,nodokļus maksājošajiem tilts pat ļoti ir vajadzīgs,lai atvieglotu darbu.

    Atbildēt
  16. Hren
    Hren
    pirms 5 dienām

    Nu nav pareizi ka mağistrāle ko kā noprotams izmantos fūres un baļķuvedeji, ies cauri guļamrajobam.

atbildēt uz komentāru