Par vienu gadu pagarinās garantijas laiku, segumu mainīs vienā Zaļās ielas posmā
INESE ZONE

Jau informējām par Jēkabpils domes pasūtīto Pasta un pārējo pērn asfaltēto ielu asfalta seguma kvalitātes pārbaudi, veicot kontrolurbumus un testējot tos laboratorijā. Tā kā daļai paraugu no Zaļās ielas asfalta kārtu biezums neatbilda prasībām, tāpat arī porainība, pašvaldība piesaistīja ekspertus SIA «L4», lai saņemtu viņu atzinumus par konstatēto un ieteikumus, kā rīkoties, piemēram, vienoties ar uzņēmēju pagarināt ielu garantijas laiku, uzklāt jaunu virskārtu. 
      Jēkabpils domes priekšsēdētājs Aivars Kraps informē, ka «L4» atzinums ir saņemts un atbilstoši eks­pertu rekomendācijām par diviem gadiem jāpagarina ielām garantijas laiks.
      – Sarunās ar SIA «Ošu­kalns» piedāvāšu visām ielām pagarināt garantijas laiku par diviem gadiem, bet Zaļajā ielā, kur bija mīnus 3,5 centimetri no asfalta kārtas biezuma, piedāvāsim no jauna pārklāt asfaltu, ja vien SIA «Ošu­kalns» nepierāda pretējo, ka problēma ir tikai vienā posmā. Viņu arguments ir tāds, ka bijusi problēma ar asfalta ieklāšanu, kas tūlīt fiksēta, novērsta un asfalts kvalitātei neatbilst tikai vienā mazā posmā, kur tika veikts urbums. Piedāvāšu viņiem, ja viņi to grib pierādīt, par savu finansējumu veikt jaunus kontrolurbumus trīsdesmit metru attālumā uz katru pusi no vietas, kur tika paņemts nekvalitatīvais paraugs. Protams, piedaloties arī pašvaldības pārstāvjiem, un tur nevajag vairs laboratorisku analīzi, pietiks ar kārtu mērījumiem. Ja tad tur viss būs kārtībā, paliksim pie divu gadu papildu garantijas un asfalta nomaiņas tikai 30 metru posmā no urbuma vietas, kur fiksēja problēmu, neasfaltējot visu ielu. Problēmas Zaļajā ielā tika konstatētas visās kārtās: virskārtā jābūt 4 centimetriem, ir – 3,5; saistkārtā jābūt 5 centimetriem, ir – 3,8; apakškārtā jābūt 7 centimetriem, ir –  6,1. Kopējam biezumam jābūt 16 centimetriem, bet ir 13,5 centimetri. Un tas viss, neskatoties uz plus mīnus pieļaujamo kļūdu apmēru, ko šajā situācijā vērtē par labu komersantam. Viņi publiski atzīst, ka zināja par problēmu Zaļās ielas asfaltēšanas laikā apmēram 10 metru posmā, bet tad ir jautājums, ja jūs to zinājāt, kāpēc nepārklājāt asfaltu vai neziņojāt par šo posmu? Ar porainību ir problēmas visās ielās, un tas nozīmē, ka var būt tāpat kā Rīgas ielā, kur nepagāja četri gadi, kad jau vajadzēja lāpīt. Rīgas ielas asfalta biezums nav baudīts, bet pieņemu, ka tur tādas problēmas bija, un četri gadi ir tā kritiskā robeža, pēc kuras problēmas sāk parādīties. Un, ja Pasta un citās ielās tādas būs, tad, pagarinot garantiju termiņu, remontu veiks komersants, –  saka Aivars Kraps.
Viņš uzsver, ka pozitīvi ir tas, ka, redzot, kā notiek objektu kontrole, cilvēku attieksme arī mainās. Cilvēki sniedz informāciju par to, kur viņi saskata problēmas. Jēkabpils ir ļoti liela pilsēta, un cilvēki daudz ko redz un pamana. Un arī visu citu objektu kvalitāte nākotnē tikai uzlabosies. 
       – Un nav tā, ka pārbaudēm ir kaut kādi politiski iemesli. Nupat ir noslēdzies iepirkums par Viestura ielas remontu, un tur nebūs vietējais uzņēmums, un, kad parakstīju līgumu, uzreiz vaicāju, vai ir redzējuši sižetu par pārbaudēm un kontrolurbumiem, jo arī Vies­tura ielā tā būs. Jebkurā objektā būs paveiktā apzināšana klātienē ik pēc diviem mēnešiem, un būs asfalta kontrolurbumi ar laboratorisku pārbaudi pirms objekta nodošanas ekspluatācijā, –  tā Aivars Kraps. 
     31. martā SIA «Ošu­kalns» Zaļajā ielā veica divus atkārtotus kontrolurbumus – abās pusēs aiz zonas, kuru uzņēmums pats atzīst kā problemātisku. Procesu vēroja Jēkabpils domes priekšsēdētājs Aivars Kraps un Pilsētvides departamenta direktors Raits Sirmovičs. Uz vietas izmērot abus iegūtos paraugus, tika konstatēts, ka tie atbilst normai – ir 16 centimetru biezumā. Tas no­zīmē, ka atbilstoši domes nostājai «Ošukalnam» Zaļās ielas asfalta segums būs jānomaina tikai posmā starp šiem abiem urbumiem. SIA «Ošukalns» ceļu būves nozares vadītājs Jānis Hauka atzina, ka šī ir problemātiska vieta, kur zem asfalta esot ieklāta pārāk bieza šķembu kārta. Tagad posmā nofrēzēšot visu asfaltu, koriģēs šķembu kārtu un  uzklās jaunu segumu.
     – Ar SIA «Ošukalns» vadību esam vienojušies, ka tad, ja šie kontrolurbumi liecinās, ka aiz problemātiskā posma asfalta segums atbilst normai, viņi pārklās tikai šo posmu. Tagad ir skaidrs, ka būs jāatjauno tikai posma  segums. Tiklīdz laika apstākļi to atļaus, viņi ķersies pie darba. Kad posmā nofrēzēs asfaltu, būs redzams, kāds ir asfalta slānis pie posma robežām, tā ka vēlreiz varēs pārliecināties par tā kvalitāti un to, vai nav jāmaina viss ielas segums. Attiecībā uz pārējām ielām – Pasta un tai piegulošajām ielām un Neretas ielu – vienojāmies, ka garantijas termiņš tiks pagarināts par vienu gadu. Es sākotnēji pieprasīju divu gadu pagarinājumu, bet uzņēmums iebilda, ka ielas jau gadu tiek ekspluatētas, tāpēc beidzot vienojāmies par vienu gadu. Tātad garantijas laiks visām šīm  ielām būs no šī gada maija līdz 2026. gada maijam. Iepirkumu nodaļa jau gatavo atbilstošu vienošanos pie līguma ar SIA «Ošukalns», jo gan mēs, gan uzņēmējs esam ieinteresēti ātrāk atrisināt problēmas un nodot objektu ekspluatācijā, – saka A. Kraps. 
 

iesaki šo rakstu:

Komentāri (3)

  1. Jēkabpilietis
    Jēkabpilietis
    pirms 4 mēnešiem

    Nitišs esi vecis un atkāpies no deputāta amata. Nav pieņemami, ka vadi kā deputāts pilsētu un vēl sanāk šmuce ar tavu uzņēmumu.

    Atbildēt
  2. Viesis
    Viesis
    pirms 4 mēnešiem

    Pilnīgi piekrītu Jēkabpilietim!

    Atbildēt
  3. pārsmējos
    pārsmējos
    pirms 4 mēnešiem

    Vakar TV noskatījos kā izurbtajos caurumos tiek bērts asfalts un ar stampu piestampāts kā kāpostus skābējot, tie turēsies mūžīgi.DDD Varbūt jāurbj tie caurumi vairumā, tad jāiestampā tajos asfalts un būs kapitāli izturīgs. Tas noslēgs šo gagānu karu.

    Atbildēt

Pievienot komentāru