Jēkabpils novada pašvaldības vadītājs Aivars Vanags 15. martā iesniedza informatīvu vēstuli valsts akciju sabiedrībai «Latvijas valsts ceļi» par to, ka pagājušajā vasarā lietais dubultais virsmas klājums agrākajam grantētajam valsts ceļam V783 šopavasar ir bojāts. Vietām tas drūp, vietām tajā izveidojušās bedres.
– Pašvaldība saņēma vairākus iedzīvotāju zvanus par šo faktu, un nolēmām, ka to bez ievērības atstāt nedrīkst. Tas ir vietējās nozīmes valsts autoceļš Jēkabpils–Dunava–Ilūkste, kam divos posmos, divos piegājienos tika veikta virsmas dubultā apstrāde. Posmā no Lašiem līdz Nagļu kapiem aptuveni piecu kilometru garumā, kur segums tika klāts pirms kāda laika, tas turas labi, bet nākamajā – aptuveni tikpat garā posmā, kas noslēdzas pie Ābeļu Tautas nama, šopavasar kopā ar sniegu «pakususi» arī daļa šā klājuma, kas tika likts pagājušajā vasarā. Patlaban te izveidojušās vairākas bedres, kā arī no ceļa seguma lien laukā sīkie akmentiņi, kas, sitoties pret braucošajiem transporta līdzekļiem, tos bojā. Ar šo informatīvo vēstuli Jēkabpils novada pašvaldība vēlējās pievērst «Latvijas valsts ceļiem» uzmanību šim faktam, – stāsta Aivars Vanags.
Pašvaldības vadītājs pieļauj, ka ceļa klājums neturas tāpēc, ka aizvadītā vasara, jo īpaši tās nogale, bija lietaina, kas, iespējams, traucēja tehnoloģisko procesu, bet tas tomēr neattaisno faktu, ka klājums nav izturīgs.
– «Latvijas valsts ceļu» valdes priekšsēdētājs Jānis Lange solīja, ka laika posmā no 2019. līdz 2020. gadam uz šā ceļa veiks dubulto virsmas apstrādi līdz pat Vandāniem. Tas mūs tikai priecētu, bet tomēr negribētos, ka ceļš būtu šādā kvalitātē, – teic A. Vanags.
Kā rodams «Latvijas valsts ceļu» mājaslapā, dubultās virsmas apstrādes atšķirība, salīdzinot ar vienkārtas apstrādi, ir izturīgāka un izmaksā dārgāk. Virsmas apstrādes sezona ir tikai trīs mēneši gadā: jūnijs, jūlijs, augusts. Ja laika apstākļi ir slikti, tad augusta beigās to nevar darīt. Darbi tiek veikti ar bitumena emulsiju. Lai ūdens līdz pirmajām salnām no bitumena izdalītos pilnībā, ir jāpaiet 60 un vairāk dienām. Ja ledus aizķersies ūdens daļiņās, kas atrodas emulsijā, tad šķembas izkustēsies un mainīsies virsmas struktūra. Tāpat emulsijai un šķembām jāatbilst noteiktiem tehniskajiem parametriem.
Savukārt kāds Krustpils novada iedzīvotājs BD stāstīja, ka arī te vienu valsts ceļa gabalu virzienā Jēkabpils–Medņi, konkrēti: posmu aiz Midzeņkalna, kas arī tika liets pagājušajā vasarā, piemeklējis tāds pats liktenis.
– To lēja pagājušajā vasarā laikā ap Jāņiem, un patlaban šajā posmā redzamas vairākas bojātas vietas, kas sāk iedrupt. Dubultais klājums, ko aptuveni pirms trim gadiem lēja no Jēkabpils robežas līdz Variešiem, ir labā stāvoklī. Tiesa – tur remonta darbi vilkās ilgi, tie tika atlikti un atlikti, gaidot labāku laiku, un nu redzams, ka tas bija pamatoti: ceļš joprojām turas labi, ko nevar teikt par pagājušajā gadā uzlieto daļu. Protams, mums – lauku iedzīvotājiem – labāk, ka ir šāds, kaut kvalitātes ziņā sliktāks, ceļa segums, nekā nekāds ar mūžīgajiem dubļiem, bedrēm un šausmīgajiem putekļiem. Tomēr žēl, ka darbu gaitā radīts brāķis, – tā teic kāds Variešu pagasta iedzīvotājs.
šofers
Valsts ceļi tikai čakarē ceļus, nevis remontē un uztur. Visi ceļi ir sabojāti!
Jānis
kaut kā Jēkabpils novads un Latvijas valsts ceļi nemaz neuztraucas par ceļu P72 Ilūkste- Birži (dažreiz lietojams). Rubenes pagasts kā lielākais novadā, izskatās, ka vispār ir aizmirsts it kā tur neviens cilvēks nedzīvotu, galvenais, ka tik mežus varētu izvest. Ilūkstes novads pacentās Bebreni savienot ar novada centru, kaut arī satiksme tajā virzienā ir daudz mazāka.
Ritvars
Kad valdība piešķīra naudu šī ceļa remontam, tad darbi tika sākti no tā pirmajiem kilometriem, kas sākas tieši Ilūkstes pusē, ne no Biržu puses, līdz ar to arī Ilūkstei tika tas naudas krējums. Piedevām Rubenes pagastā ceļu satiksmes intensitāte mērīta pirms daudziem daudziem gadiem, ar zemiem rādītājiem (droši vien kāda šķīdoņa laikā), līdz ar to uzskata, ka te neviens nebraukā...
Ritvar,
Ja tas ir ceļš, tad viņš ir jāuztur braucamā stāvoklī, vai tur brauc viena mašīna pa dienu vai miljons. Latvijas Ceļi mūsu pusē strādā ļoti bezatbildīgi un pavirši.