No 1. jūnija Jēkabpils maršrutos pasažierus pārvadā septiņi jauni, ar saspiesto gāzi darbināmi SOR markas autobusi. Tos SIA «Jēkabpils autobusu parks» iegādājies ar Eiropas Savienības fondu finansējumu 1,1 miljona eiro apmērā, no uzņēmuma līdzekļiem ieguldot 300 000 eiro.
28. maija pēcpusdienā Jēkabpils autobusu parkā notika autobusu prezentācija un pirmais izmēģinājuma brauciens 5. maršrutā. Novērtēt jaunos autobusus bija ieradušies Jēkabpils pašvaldības, Krustpils novada vadība un deputāti un citi sadarbības partneri. Jēkabpils autobusu parka direktors Jānis Ščerbickis uzsvēra, ka uzņēmums pirmo reizi savas pastāvēšanas laikā uzreiz iegādājies tik daudz pilnīgi jaunu autobusu. Līdz šim parka atjaunošanai meklēti un iepirkti lietoti autobusi. Jēkabpils domes priekšsēdētājs Aivars Kraps novēlēja jaunajiem autobusiem ripot ilgi, ilgi un atzina: «Autobusu iegādi līdzfinansēja autobusu parks. Jūtos lepns, ka mums ir tāds uzņēmums, kas finansiāli tiek galā pats, bez pašvaldības finansējuma. – Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks atzīmēja, ka Jēkabpils autobusu parks ir veicis soli nākotnē un ka valsts pievienosies virzīs šo ideju tālāk.
Pēc prezentācijas uzņēmumā viens no jaunajiem autobusiem devās pirmajā izmēģinājuma braucienā 5. maršrutā. Par godu šim reisam pārsteigums gaidīja arī pirmos pasažierus – domes vadība viņus sveica ar simboliskām piemiņas veltēm, tāpat dāvanu no pašvaldības saņēma šoferis, kurš devās reisā ar jauno transporta līdzekli. Pirmajā reisā autobusā tika izmēģināta arī piekļuve cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Lai to izdarītu, talkā nāca šoferis un, nolaižot trapu, palīdzēja iekļūt autobusā cilvēkam ratiņkrēslā. Jaunajos autobusos ir 33 sēdvietas, bet kopumā autobusā var uzņemt 74 pasažierus. Salons ir aprīkots ar elektronisko maršruta rādītāju, drīzumā pieturu nosaukumi tiks atskaņoti arī audiāli. Pa-sažieriem drošības sajūtu radīs salonā izvietotās videokameras. Autobuss ir aprīkots arī ar alkometru. Ja vadītāja izelpa uzrādīs ko neatļautu, autobusu nevarēs iedarbināt. Alkometrā vadītājam nāksies iepūst ik pēc piecpadsmit dīkstāves minūtēm. Autobusu vadītāja darbu komfortablāku nodrošinās sēdeklis ar pneimatisko atsperojumu un pagalvi, trīs punktu drošības josta un roku balsti sēdekļa sānos.
Komentāri (1)
atbildēt uz komentāru
UZMANĪBU!
Jūsu IP adrese ir bloķēta, neskaidrību gadijumā sazinieties ar administrāciju!
Jūsu IP adrese ir bloķēta, neskaidrību gadijumā sazinieties ar administrāciju!
He he
Izbraucu līkumu, tīri feini.