Jēkabpils domes sēdē pieņemts lēmums apstiprināt aktualizēto Jēkabpils attīstības programmas rīcību plānu ar finanšu perspektīvu, investīciju plānu un integrēto teritoriju investīciju projektus periodam no 2015. līdz 2020. gadam.
Kā informē Jēkabpils domes priekšsēdētājs Leonīds Salcevičs, galvenās izmaiņas aktualizētajā plānā ir Dolomīta ielas izbūve un infrastruktūras sakārtošana, lai smagā transporta kustību no Blaumaņa ielas novirzītu uz Dolomīta ielu. Iela nodrošina piekļuvi industriālajām teritorijām Daugavas kreisajā krastā, kā arī vienlaicīgi transporta nokļūšanu no autoceļa P75 uz Neretas ielu. Dolomīta ielai blakus esošajās industriālajās teritorijās darbojas Jēkabpils uzņēmumi: SIA «Jēkabpils dolomīts», SIA «Sēlijas mežs», SIA «Ošukalns» tur plāno ierīkot asfalta ražotni. Savukārt uzņēmumam SIA «Sedumi» Dolomīta iela un tās pārbūve arī ir svarīga, jo uzņēmums plāno būvēt papildu siltumnīcas, un Dolomīta iela tam nodrošina piekļuvi ne tikai no slimnīcas, bet arī otras puses. Dolomīta ielā izbūvēs asfalta segumu, lietus ūdens kanalizāciju un apgaismojumu. Tāpat izmaiņas plānā paredzot sakārtot ražotāju vajadzībām teritoriju aiz dzelzceļa, netālu no tuberkulozes dispansera Enerģijas ielā, kur savulaik gribēja celt koagulanta ražotni. Tagad interesi par šo vietu izrāda graudu pārstrādes uzņēmums, kas grib ražot bezglutēna pārslas.
L. Salcevičs informē, ka šajā plānošanas periodā arī iecerēts Zīlānu ielā izveidot kokapstrādes centru bijušās dzelzsbetona konstrukciju rūpnīcas teritorijā.
— Gribam tur izveidot kokapstrādei paredzētu infrastruktūru. Tiks izbūvētas kaltes, katlumāja un kokmateriālu nojumes. Uzņēmēji šo objektus no domes nomās, bet pēc pieciem gadiem varēs atpirkt, tāpat kā tas notika ar kokapstrādes parka ražotnēm. Šajā plānošanas periodā ES investīcijas ir pieejamas tieši šādiem projektiem, lai pašvaldība var veidot uzņēmējdarbības infrastruktūru un nodot to ražotājiem, — skaidro L. Salcevičs. Viņš informē, ka jau šovasar sāksies Pasta ielas rekonstrukcija. Pasta un tai blakusesošajās ielās (Zaļā, Jēkaba, Akmeņu, Katoļu un Viestura iela) atrodas vairāk nekā 70 uzņēmumu, tai skaitā ražošanas un pakalpojumu sniedzoši uzņēmumi, kā arī vairākas ēkas un zemes gabali, kur iespējams attīstīt uzņēmējdarbību. Kā redzams investīciju plānā, iecerēts pārbūvēt veco dzīvojamo ēku Brīvības ielā 187 (Akmeņu un Brīvības ielas stūrī pie bijušā piena kombināta), kas ir avārijas stāvoklī, par viesnīcu, ko paredzēts nodot nomā uzņēmējdarbības attīstīšanai.
Viņš stāsta, ka iecerēta arī Tautas nama atjaunošana. Veicama ēkas konstrukciju renovācija ar visu bojāto un neapmierinošā tehniskā stāvoklī esošo konstrukciju un to elementu nomaiņu vai remontu.
— Domājam arī par skolu tīkla sakārtošanu. Audzēkņu skaits nepalielinās. Pagaidām neko netaisāmies apvienot, jo tas ir jūtīgs jautājums, bet guldīsim naudu 2. vidusskolas un Jēkabpils Valsts ģimnāzijas attīstībā. Būsim reāli. Attīstot 2. vidusskolu, ideja ir tāda, lai ar 2019. gadu varētu tur paralēli palaist arī latviešu plūsmu — pamatskolas klases — un izņemt tās ārā no ģimnāzijas. JVĢ ir jāsakārto stadions un sporta zāle. 2. vidusskolā — arī stadions, jāsiltina viens korpuss. Vēl ir diskusija par to, vai dienesta viesnīcu paplašināt tikai 2. vidusskolā vai kādas 30 vietas izbūvēt arī ģimnāzijā. Savukārt par veco Jēkabpils pamatskolas ēku Krustpilī ir doma, ka to varētu pārbūvēt un pārcelt uz turieni vakarskolu, lai tā vairs nav jāizmitina īrētās telpās, — sacīja L. Salcevičs. Paredzēta arī citu izglītības iestāžu mācību infrastruktūras uzlabošana un modernizēšana.
Viņš stāsta, ka ir informācija par to, ka būs iespēja iegūt finansējumu plūdu draudu novēršanai Donaviņas upes ietekmes zonā, kas paredz arī pils dīķa tīrīšanu.
Komentāri (5)
Pievienot komentāru
UZMANĪBU!
Jūsu IP adrese ir bloķēta, neskaidrību gadijumā sazinieties ar administrāciju!
Jūsu IP adrese ir bloķēta, neskaidrību gadijumā sazinieties ar administrāciju!
teetis
Pilsētā ir daudz ielu kur ir putekļu segums, bet ta kautkādam lauku ceļam kas pat īsti nav pilsētā liks asfaltu? Noasfaltējiet labāk Dzirnavu, Ābeļu, Kaļķu un citas ielas kur cilvēki dzīvo un ir spiesti elpot putekļus!
ne tikai
Augļu, Lauku, Dzintaru. L.Laicena, Bauskas, Robežu, Tulpju un t.t.
secinājums
Industriālās zonas ir svarīgākas par ielām, kurās dzīvo pilsētas iedzīvotāji. Tā, ka mīļie iedzīvotāji, asfaltētus ceļus līdz savām mājām negaidiet! Pormaļa iela ir katastrofālākā stāvoklī, bet renovēs Pasta ielu, kāda hrena pēc! Viendien tur iebraucot dziļā bedrē gandrīz riteni nenolauzu. Draņķa ceļu apsaimniekotāji!
beidziet vienreiz vaimanāt
Dolomīta ielas izbūvei bija jānotiek jau aizvakar.Nav ko te gaudot,ka tas ir "lauku ceļš". Tagad visi baļķinieki un fūres dragā gar ģimnāziju un interešu namu tā,ka brīnos,tfu,tfu,ka nav notikusi liela nelaime. Tas ir pilnīgs vājprāts,ka kravas mašīnas tiek laistas pa šaurajām pilsētas ielām.
?
Ja Dolomīta ceļš tik svarīgs un būtisks, kāpēc tas pa Leonīda saimniekošanas gadiem nav bijis savests kārtībā līdz šim, a? Cik ielu naudas pa šiem gadiem ir izķēzīts. Rīgas ielu ar gājēju celiņiem pat divas reizes jauca ārā. Un tu vēl te irs par kaut kādu gaudošanu? Tagad svarīgākā lieta ir jauns autiņš saimniekam.