Sliktākā scenārija gadījumā dome nesot atbildību tikai par pilsētas maršrutiem
INESE ZONE

BD jau informēja, ka no sabiedrisko pārvadājumu iepirkuma konkursā izsludinātajām 16 maršruta tīkla daļām potenciālie pretendenti līguma slēgšanai tika noskaidroti 12 daļās, bet četrās lotēs jūnija beigās tiks izsludināts atkārtots konkurss, jo pretendentu piedāvājumi netika atzīti par atbilstošiem, tai skaitā arī Jēkabpils autobusu parka iesniegtais. 
    Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš publiski ir paudis, ka  konkurss vēl nav noslēdzies, jo ir pārsūdzības.  Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB). Ir iesniegtas 11 sūdzības, tai skaitā IUB vērsies arī Jēkabpils autobusu parks. Savu slēdzienu IUB sola sniegt jūlija sākumā, bet tas var būt arī vēlāk.
    Jēkabpils domes priekšsēdētājs Aivars Kraps BD sacīja, ka tagad ir iesniegta pārsūdzība IUB un jāgaida rezultāti. Viņš minēja K. Kariņa pausto, ka par iepirkumu ir daudz jautājumu, un varbūt tas arī nozīmējot gan diskusijas, gan izmaiņas iepirkuma rezultātos vai nosacījumos. 
     Jautājums par Jēkabpils autobusu parka nākotni tika apspriests arī Jēkabpils domes 18. jūnija sēdē, kur deputāti uzdeva jautājumus par uzņēmuma nākotni.
     -Mans personīgais viedoklis ir, ka pašvaldībai par to nav jāsatraucas, jo domi varētu uztraukt tikai pilsētas maršrutu pārvadājumi. Reģionālie nāca līdzi īpašumā ar uzņēmumu, – sacīja pašvaldības izpilddirektors Guntars Gogulis. Deputāts Raivis Ragainis iebilda, ka  tas tā būtu, ja pilsētu apkalpotu viens uzņēmums, bet reģionālos pārvadājumus - cits. Vai tad tagad situācija ar reģionālajiem pārvadājumiem nevarot gremdēt arī pašvaldības intereses un pilsētas pārvadājumus, jo tomēr ir ņemti kredīti autobusu parka infrastruktūras attīstībai? G. Gogulis skaidroja, ka dome finansē tikai to, kas saistīts ar pilsētas pārvadājumiem.
     -Ja politiskās ietekmes ceļā reģionālos pārvadājumus pārņems kāds cits, es kā kapitāldaļu turētāja pārstāvis tur neko nevaru darīt. Finansiāli domi tas neietekmēs. Izdevumi pat varētu samazināties, jo pilsētas pārvadājumiem nav nepieciešama tik plaša remontbāze kā šobrīd, –  atbildēja Guntars Gogulis. R. Ragainis interesējās, vai tomēr reģionālo maršrutu zaudējums, kas, nenoliedzami, ietekmēs autobusu parka finanses, nenovedīs pie pilsētas maršrutu biļešu sadārdzinājuma, jo tik un tā arī tie būs nepieciešams remontdarbu un cits nodrošinājums. G. Gogulis skaidroja, ka uzņēmumam ir trīs darba sadaļas: tūrisms, reģionālie pārvadājumi un pilsētas maršruti, kam finanšu avoti ir nodalīti, un, zaudējot vienu, vienkārši samazinās darba apjomu. Deputāts Broņislavs Ivanovskis iebilda, ka viss gan neesot tik vienkārši, jo, zaudējot reģionālo sadaļu, daudzi parka darbinieki taču zaudēs darbu.  
     Savukārt R. Ragainis, minot varbūtību, ka lēmumi par reģionālajiem pārvadājumiem varbūt ir politisks uzstādījums, mudināja valsts politikai pietuvinātajiem darīt kaut ko lietas labā, acīmredzot ar to domājot deputātu Leonīdu Salceviču, kas ir finanšu ministra Jāņa Reira (“Jaunā vienotība”) padomnieks.
     -Ir uzstādījums atdot pārvadājumus privātstruktūrām, un tās izmaksas, ar kurām iepirkumā startēja privātie, ir dempinga cenas. Bet tā tas ir, ka mūsu atbildība ir pilsētas pārvadājumi. Par to domājot, turpinās darbs pie ekoloģiska transporta iepirkšanas – vēl diviem jauniem autobusiem, un tiek strādāts pie citām iespējām, – sacīja Leonīds Salcevičs.
     A. Kraps aicināja pagaidām nesteigties ar zaudējumu rēķināšanu lēmumu par reģionālajiem pārvadājumiem Autobusu parks ir pārsūdzējis IUB, un vēl jau nekas nav simtprocentīgi zaudēts. 
     Kā zināms, premjerministrs Krišjānis Kariņš LTV raidījumā «Viens pret vienu» ir paudis, ka  diskusija par strīdīgā iepirkuma rezultātiem valdībā vēl turpināsies. Pagaidām ar uzvarētājiem līgumi nav noslēgti, jo citi pretendenti iesnieguši pārsūdzības. TV raidījumā K. Kariņš pauda viedokli, ka reģionālo pasažieru pārvadājumu konkurss izskatās kā no 90. gadiem, un diskusijas par to vēl ir gaidāmas. K. Kariņš esot saņēmis iebildumus no Pasažieru pārvadātāju asociācijas, un tāpēc esot jautājums, vai konkurss pašā saknē ir vai nav uzstādīts pareizi, vai ir pareizie noteikumi. Viņam esot neskaidra iepirkuma procedūra. Piemēram, vai konkursa nolikumā ir uzstādījums attiecībā uz patiesajiem labuma guvējiem. K. Kariņš sagaidot, ka arī satiksmes ministrs uzdos jautājumus par šo konkursu.
    Savukārt satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija), komentējot K. Kariņa sacīto, intervijās ir norādījis, ka  viņš nevar konkursa rezultātus ietekmēt. Esot iepirkuma veicējs, bet tagad tas, vai kaut kas tiks mainīts, ir atkarīgs no IUB lēmuma. T. Linkaits, arī uzsvēris, ka nav pieņemami, ja daži zaudētāji skrien pie politiķiem un mēģina izdarīt spiedienu uz konkursa rezultātiem. Satiksmes ministrs iepirkuma jautājumiem veltītā preses konferencē arī paudis, ka jaunā reģionālo autobusu pārvadājumu iepirkums ļaus valstij 10 gados ietaupīt ap 85 miljoniem eiro un nodrošināt labākas kvalitātes pakalpojumu pasažieriem.

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.Par materiāla «Sliktākā scenārija gadījumā dome atbildot tikai par pilsētas maršrutiem» saturu atbild SIA «Brīvā Daugava»
 

iesaki šo rakstu:

Komentāri (0)

    Informācija! Šim rakstam nav pievienots neviens komentārs, bet Jūs varat būt pirmais kas ierakstīs komentāru!

Pievienot komentāru