16. martā Ekonomikas ministrija sakarā ar drošības pasākumiem saistībā ar «Covid-9» lēma par pasākumiem sociālās distancēšanās nodrošināšanai tirdzniecības vietās. Visās tirdzniecības vietās (arī tirgū un aptiekās) obligāti būs jānodrošina divu metru distancēšanās veikalos, kā arī jāuzstāda atbilstošas norādes. Mazajiem veikaliem, kuri ir mazāki par 100 m2, prasības būs elastīgākas, bet jebkurā gadījumā ir jārīkojas, lai minimizētu saskarsmi.
Latvijas Tirgotāju asociācija izstrādājusi rekomendācijas tirgotāju rīcībai, kas svarīgas visai sabiedrībai. Tās paredz informēt pircējus par drošības un uzvedības pasākumiem tirdzniecības vietās: neapmeklēt veikalu «pīķa stundās»; samazināt tiešu kontaktu ar citiem cilvēkiem, tai skaitā sasveicinoties neizmantot rokas- spiedienu vai apkampienus; ievērot distanci no citiem cilvēkiem (vēlams ap 2 m); «neapskatīt» produktus ar tausti, ņemt rokā tikai to, ko pirks; ievērot elementāru roku higiēnu; iepērkoties dezinficēt rokas vai izmantot cimdus.
Ieteikts ieviest izmaiņas pārdošanas organizēšanā: pārtraukt akcijas; iesaiņot nefasēto pārtiku; izvietot pie ieejas dezinfekcijas līdzekļus un vienreizējos cimdus; administratīviem darbiniekiem palīdzēt pie pārdošanas; noteikt karantīnu darbiniekiem, kas atgriezušies no apdraudētajām valstīm; pēc iespējas ieviest attālināto darbu; pārdevējiem nodrošināt roku dezinfekcijas līdzekli, atgādināt par neskaršanos sejai ar nemazgātām rokām; rūpēties par darbinieku imunitāti, nodrošinot tiem bezmaksas ingveru, citronu un medu; nodrošināt darba vietas ar termometru darbinieku veselības stāvokļa kontrolēšanai, ja rodas kādas aizdomas; naudu un norēķinu kartes nenodot no rokas rokās, izmantot norēķinu vietu; pēc iespējas iezīmēt pircēju rindas gaidīšanas vietas (līdzīgi, kā tas ir finanšu iestādēs), norādot distanci starp cilvēkiem.
Lielākie pārtikas tirgotāji kā «Rimi», «Maxima» un citi ir apstiprinājuši, ka ir gatavi ierobežot pircēju plūsmu veikalos. SIA «Maxima Latvija» komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule BD sacīja, ka uzņēmums jau līdz šim viens no pirmajiem ir ieviesis vairākas iniciatīvas cilvēku skaita mazināšanai veikalos, tādējādi ierobežojot vīrusa izplatību un nodrošinājis pircējiem cimdus un dezinfekcijas līdzekļus. Uzņēmums ir strādājis pie šobrīd ieviešanai ieteikto darbību izstrādes un gādā arī par darbinieku drošību. Tāpat aktīvi izplatīta informācija un izvietoti informatīvi materiāli veikalos, arī lai mazinātu pārlieku iepirkšanos, gādājot pārtikas krājumus, jo veikalos preces tiks piegādātas lielākā apjomā, nekā ierasts, lai pietiktu visiem. Tas jau esot devis rezultātus, un cilvēku skaits veikalos samazinājies trīs reizes.
L. Dupate-Ugule stāsta, ka saistībā ar jaunajām prasībām ar līmlentēm tiks iezīmētas divu metru robežas pie kasēm un plānots vairs neizmatot iepirkumu grozus, bet tikai ratus, kas arī sniegs šo divu metru distances iespēju. Pircēji tiek aicināti būt saprotošiem un ievērot prasības.