Top jauns Jēkabpils logo

Jēkabpils dome pēdējā pašvaldības laikraksta „Jēkabpils Vēstis” numurā  un pašvaldības mājaslapā informē, ka balstoties uz pērn jūnijā deputātu apstiprināto Jēkabpils publiskā tēla veidošanas koncepciju, no šī gada janvāra notiek darbs pie vienota Jēkabpils pilsētas vizuālā tēla izstrādes – pilsētas grafiskās identitātes vadlīnijām, kas ietver ne tikai jaunu logotipu, bet arī grafiskos un dizaina elementus vienota pilsētas vizuālā veidola ieviešanai.
      Vienlaikus ar jaunu pilsētas logotipu un vizuālajiem standartiem tiks izstrādāti arī pašvaldības uzņēmumu un svarīgāko nozaru, kā izglītības un kultūras iestādes, slimnīca u. c. logotipi un to lietošanas vadlīnijas. Dome skaidro, ka vienota dizaina un krāsu izmantošana, kas atbilstu pilsētas logotipam, nepieciešama, lai nodrošinātu pilsētas publiskā tēla vienotu uztveri sabiedrībā gan jēkabpiliešu, gan reģiona un valsts iedzīvotāju vidū. Tāpēc nepieciešams izstrādāt korporatīvā stila grāmatu, kas ietvertu vizuālos parametrus un simbolus, kas raksturīgi Jēkabpilij un ar kuru palīdzību notiek komunikācija dažādos publiskās aktivitātes un tēla veidošanas līmeņos. Grafiskās identitātes vadlīnijas izstrādātas, lai Jēkabpils pilsēta, pašvaldība, tās iestādes un uzņēmumi viennozīmīgi identificētos ar Jēkabpilī, bet visi izstrādātie un publiskajā komunikācijā izmantotie materiāli atbilstu vienotam un saskaņotam pilsētas grafiskajam tēlam. Dome skaidro, ka esošie katras iestādes un uzņēmuma logo un vizuālā identitāte nesaistās ar piederību Jēkabpilij, līdz ar to sabiedrība neuztver to, kā Jēkabpils pilsētas sastāvdaļu. Ņemot vērā, to, ka tieši vizuālais veidols ir ļoti būtisks, kas nepārprotami radītu iespaidu par piederību pilsētai, arī uzsākts darbu pie vienota pilsētas vizuālā tēla izstrādes. To plānots pabeigt šī gada martā. Darba izpilde uzticēta SIA „PR tēls”. Pagaidām nav ideju par jaunu pilsētas saukli, esošai ir: „Jēkabpils - labo pārmaiņu pilsēta”, bet tā nomaiņa nav izslēgta.
      Esošais Jēkabpils logo un tā lietošanas instrukcija jeb stila grāmata tika apstiprināti pilsētas domes 2012. gada 12. aprīļa sēdē. Apstiprināja arī saukli: „Jēkabpils – labo pārmaiņu pilsēta”, ko lieto kopā ar logo. Lēmums noteica, ka logo drīkst lietot tikai Jēkabpils pilsētas pašvaldības iestādes pašvaldības atpazīstamības nodrošināšanai. Tolaik jau daudzām pilsētām bija savi saukļi un logo un Jēkabpils dome arī ķērās pie šī darba. Tika rīkots logo konkurss, un ideju galīgajā variantā izstrādāja toreizējā pilsētas galvenā arhitekte Laura Krastiņa. Pie stila grāmatas jeb logo krāsu un simbolu izmatošanas nosacījumiem un veidiem karogos, uzlīmēs un citur izstrādes arī tad tika pieaicināti speciālisti. Gan nebija nosacījuma, ka arī pašvaldības uzņēmumiem un iestādēm savs vizuālais noformējums jāveido, balstoties uz logo. Tāpat tika aktualizēta pilsētas ģerbonī redzamā lūša izmantošana Jēkabpils tēla popularizēšanai, un šis simbols ar gadiem tiešām guvis popularitāti. Tas, kas notiek tagad, ir simbolu un krāsu pielietojuma nosacījumu izstrāde, kas atbildīs jaunajam Jēkabpils logo, un būs izmantojami pašvaldības uzņēmumu un iestāžu vizuālajam noformējumam. Jaunais logo tiks balstīts vecajā, saglabājot krāsas un abas pilsētas daļas vienojošo līniju. Šobrīd lielākajai daļai pašvaldības uzņēmumu un iestāžu ir izstrādāti savi logotipi, ko tās kā atpazīstamības zīmi lieto uz sava transporta, darba apģērbiem, mājaslapās un citur.
     – Iepazīstoties ar ieceri par pilsētas logo izmaiņām un iespējams arī jauna saukļa apstiprināšanu,  man radās daudz jautājumu. Galvenais, lai jaunais vizuālais tēls netiktu pieņemts tikai koalīcijas lokā, un to nodotu apspriešanai iedzīvotājiem. Tāpat, cik zinu, daudziem pašvaldības uzņēmumiem un iestādēm jau ir savs logo, un izmaiņas prasīs finansējumu. Es lūgšu, lai izstrādātos vizuālā tēla paraugus nodod apspriešanai sabiedrībai, lai cilvēki izsaka savu viedokli. Varbūt būs labi ierosinājumi, varbūt var atrast labāku saukli. Tas taču nav nekas slēpjams. Savukārt, ja šo projektu nenodos apspriešanai, tad man tas asociējas ar vēlmi vienkārši noslaucīt visu kas iepriekš bijis, - deputāts un bijušais domes priekšsēdētājs Leonīds Salcevičs, kas ir stāvējis pie iepriekšējā logo un saukļa šūpuļa, sarunā ar BD  ir skeptisks. 
    Tiešām, ir pašvaldības uzņēmumi, kuri savus logo izmanto visai plaši, piemēram, „Jēkabpils pakalpojumi”, kas savu logo attēlo uz transporta, atkritumu konteineriem un citur. Ja, apstiprinot jauno logo un tā lietošanas nosacījumus, viss noformējums tūlīt pat būtu jāmaina, ieskaitot pat darba drēbju ar logo un uzņēmuma nosaukuma nomaiņu pret apģērbu ar citiem simboliem un krāsām, tie tiešām būtu papildu izdevumi. Domes sabiedrisko attiecību nodaļa skaidro, ka nomaiņa notiks pakāpeniski, neradot uzņēmumiem materiālas vai citas problēmas, un kādu laiku apritē būs lietas un aprīkojums gan ar veco, gan jauno logo. 
   - Mēs jau paši gribējām mainīt savu logo, saskaņojot to ar pilsētas simboliku. Tagad tas tiks izdarīts. Nav uzstādījuma, ka mums viss ir jānomaina nekavējoties, kad apstiprinās stila grāmatu, mums vienkārši būs uz ko tiekties, un pakāpeniski ieviesīsim jauno simboliku. Var jau visu laiku kaut ko demokrātiski apspriest, bet tik un tā kādam galu galā ir jāpieņem galīgais lēmums, kā tad īsti būs, - saka SIA „JK Namu pārvalde” valdes priekšsēdētājs Ainars Vasilis. 
    Jaunais logo un simbolika būs jāapstiprina Jēkabpils domes sēdē.
 
Uzziņai
Skaidrojums par esošā Jēkabpils logo simboliem vēsta, ka Jēkabpils logotips simbolizē pilsētu, kas izveidojusies divos upes krastos - tāpēc tas veidots no trīs grafiskiem elementiem: Jēkabpils daļas ar raksturīgo un atpazīstamo klostera siluetu (vēstījums par ticību, atklāsmi mieru), likteņupes Daugavas grafiska attēlojuma (reizē simbols mainībai laikā, kustībai, dinamikai), vēsturiskās Krustpils daļas ar pils siluetu (vēstījums par spēku, aktivitāti, pašcieņu, lepnumu).
Grafiski šie trīs elementi tiek apvienoti ar baltu caurvijošu līniju, simbolizējot sirdsdarbības ritmu. Līnijai apzināti nav ne sākuma, ne gala - tās sākums ir tālā un bagātīgā vēsturiskā mantojumā, bet nākotne sniedz ticību pilsētas attīstībai un augšupejai. Logotipa noapaļotās formas veido to atvērtu un draudzīgu.
Gaiši zaļā krāsa pilsētu raksturo kā dabai un dzīvošanai draudzīgu, atdzimstošu, priecīgu un pozitīvas pārmaiņas vēstošu. Gaiši zilā simbolizē intelektu, gudrību, uzticību un vienlaicīgi ir gan tīra ūdens, gan bezgalīgās telpas - debess krāsa. Logotipa fona tonis ir balts - tīrība, skaidrība un labas vēlmes.
   
 

iesaki šo rakstu:

Komentāri (2)

  1. ieteikums
    ieteikums
    pirms 2 mēnešiem

    Pilsētas logo vajag iestrādāt lielgabala stobru no Rīgas ielas pieminekļa kā sabiedrības vienojošu elementu! Nu jau esam, pat bez naudas, ar to atpazīstami visā valstī pēc mūsu deputāta aktivitātes :)))

    Atbildēt
  2. piekrītu
    piekrītu
    pirms 2 mēnešiem

    Tieši tā, derētu arī to stobru pilsētas ģērbonī likt lūša vietā. A, ko? Dažās Āfrikas valstīs kalašņikova automāts ir pat valsts ģērbonī, Ar ko gan mēs sliktāki? :DDDD

atbildēt uz komentāru