– Patlaban zinām, ka Jēkabpils autobusu parks otro reizi konkursā zaudējis pārvadājumu loti «Jēkabpils, Preiļi, Līvāni». Man kā pasažierim interesē, vai tas varētu nozīmēt, ka drīzumā autobusu parka pastāvēšana vispār būs apdraudēta? Es dzīvoju Salā, un pēc tam, kad pirms diviem gadiem vietējā firma «Toms» beidza pastāvēt, pasažieru pārvadājumus posmā Jēkabpils–Sala sāka veikt mūsu autobusu parks. Daudzi salānieši strādā Jēkabpilī. No tiem daļa uz darbu pārvietojas ar savu personīgo transportu, tomēr gana ir arī tādu cilvēku, kuri uz darbu dodas ar autobusu. Salas iedzīvotāji strādā Jēkabpils reģionālajā slimnīcā, valsts iestādēs, gateros, citviet, un arī skolēni brauc uz mācību iestādēm Jēkabpilī. Kas būs ar šiem reisiem turpmāk? Maz ticams, ka pašreizējie uzvarētāji – SIA «Tukuma auto» – gribēs veikt šo mazo, bet mums tik vajadzīgo starppilsētu maršrutu, – jautā BD lasītāja.
Zvanītāja turklāt ieteica ideju par to, ka, tā kā Jēkabpils maršrutu kustību tomēr regulē nevis Autotransporta direkcija, bet gan Jēkabpils dome, tad varbūt reisos uz Salu varētu palaist papildu 5. maršruta pilsētas autobusu, līdzīgi kā līdz pansionātam «Jaunāmuiža» tiek laists cits pilsētas satiksmes autobuss.
– Ar ko salānieši sliktāki par zīlāniešiem? Arī līdz mums var pagarināt pilsētas maršrutu. Vēlos piebilst, ka pašreizējie Jēkabpils autobusu parka autobusi, manuprāt, uz Salu dodas ne pārāk ekonomiskā veidā. Proti: rīta reisa autobuss uz Salu atbrauc tukšs, tad uz Jēkabpili dodas pilns. Ar 5. maršruta pagarinājumu būtu savādāk: tam pasažieri būtu jau no galapunkta. Laiki, kad Salas iedzīvotājiem noteikti ir vajadzīgs sabiedriskais transports, ir rīta stundas – no pulksten 7.30 līdz 9.30 un pēcpusdiena – no pulksten 14.00 līdz 17.00. Turklāt topošā Jēkabpils novada vadībai, kam nu būs jāgādā par visu savu iedzīvotāju vajadzībām, vēlos atgādināt, ka sabiedriskā transporta kustības organizēšanā tiek runāts arī par tādu principu kā savietojamība. Mūsu gadījumā tas nozīmē to: vai un kā Salas iedzīvotāji varēs nokļūt uz vilcieniem, kas atiet no Krustpils dzelzceļa stacijas? Arī tas mūs interesē, – piebilda zvanītāja.
Jēkabpils domes izpilddirektors Guntars Gogulis, uzklausījis BD lasītājas ideju un ieteikumu, sacīja, ka šis ir viens no racionālākajiem iedzīvotāju ieteikumiem.
– Vai varētu būt šāds 5. autobusa maršruta pagarinājums? Teorētiski, jā. Jaunā novada sastāvā varēs lemt par dažādiem ar pašvaldības pārziņā esošo maršrutu jautājumiem. Lai arī piektais autobusa maršruts ir Jēkabpils pārvadājums, taču saprotams, ka jaunā novada pašvaldībai būs jārūpējas par iekšējiem pārvadājumiem. Tur, protams, būs jāpapēta tas kilometru skaits, cik līdzīgi kā līdz pieturai «Jaunāmuiža» sanāk pārsniegt pilsētas robežas. Bet, kā jau sacīju, šis jautājums tiks skatīts jau cita novada sastāvā. Bet jau tagad varu solīt, ka neviens pagasts bez satiksmes nepaliks. Doma tiešām laba. Pie tās realizācijas būs jāstrādā jaunajam deputātu sasaukumam. Kas attiecas uz Jēkabpils autobusu parka interesēm, arī šis zaudējums konkursā tiks pārsūdzēts.
noteiki
Kāpēc ne, var arī līdz Sēlpils centram.
pasāžieris
Labā uzreiz līdz Rīgai. Daudzi, kurus mūsu dakteri nespēja sadakterēt, varētu tieši pie Poliklīnikas kāpt 5. autobusā un braukt uzreiz bez pārsēšanāsbraukt. pie Rīgas speciālistiem
Janka
Lai gudrā Sproģe nodrošina savējiem auto. Neko vecā nejēdz, tikai zākājas vien.
jēcis
Ko tu vecam padarīsi ,vecs paliek vecs, veca cilvēka domāšana.Sen laiks mājās sēdēt nevis gaisu citiem jaukt
no malas
ja neesi pamanījis ,tad pats zākājies