BD jau informēja par Jēkabpils novada teritorijas plānojuma izstrādi un pirmās redakcijas publisko apspriešanu. No 22. jūlija līdz 18. augustam ikviens novada iedzīvotājs vai uzņēmējs varēja izteikt viedokli par jaunā plānojuma pirmo variantu. Apspriešanas sanāksmēs izskanējusī informācija par teritoriju pievienošanu Jēkabpils pilsētai ir rosinājusi BD lasītājus vaicāt, cik lielas platības tiks pievienotas un vai pievienos arī kādu daļu no apkārtējiem ciemiem, jo agrāk bijusi informācija par tādu iespēju?
Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Kārlis Stars stāsta, ka Jēkabpils pierobežas, kā arī citu novada ciemu teritorijas netiks mainītas, un tos nekur nepievienos. Atbil-stoši platībām, ko saskaņā ar Jēkabpils novada teritorijas plānojuma pirmo redakciju pievienos Jēkabpilij, pilsētas robežas paplašināsies par 1,25 km2 un atbilstoši nedaudz samazināsies Ābeļu un Kūku pagasts. Izmaiņas skars arī citus atsevišķus pagastus. Paplašināsies arī Viesītes pagasts par 0,04 km2, bet Aknīstes pagasta teritorija – par 0,44 km2. Viesītes pilsētas teritorija samazināsies par 0,04 km2, bet Aknīstes pilsētas teritorija – par 0,44 km2. K. Stars precizē, ka pie Jēkabpils pievienos bijušo dārzkopības sabiedrību «Liesma» un «Automobilists», Jēkabpils autobusu parka teritoriju, nelielu teritoriju, kas atrodas pie Zīlānu ielas aiz «Latgran», un atsevišķas zemes vienības Ābeļu pagasta teritorijā, tajā skaitā arī tā saucamo «Lauktehnikas» garāžu teritoriju.
– Teritorijas Jēkabpilij pievienojam, jo bija zemju īpašnieku iesniegumi, ka perspektīvā varētu viņu zemes gabalus pievienot Jēkabpilij, un atsevišķos gadījumos tas arī ir izdarīts. Teritorijas plānojuma izstrādes darba grupa arī skatījās jautājumu, vai pilsētas teritorijas paplašināšana nebūtu jāveic plašākā mērogā, pievienojot Zīlānu un Jaunās muižas, Brodu un Ābeļu ciemus, bet nonācām līdz tam, ka iedzīvotāju skaita pieaugums, kas līdz ar to būtu svarīgs Jēkabpilij, lai noturētu valsts pilsētas statusu, nav tik liels. Lai to panāktu, būtu jāiet tālāk un jāpievieno arī Salas ciems. Bet tur pa vidu starp ciemu un pilsētu ir mežs un lauksaimniecības teritorija, tāpēc šobrīd pirmajā re-dakcijā esam ielikuši tikai atsevišķas mazākas privātas un pašvaldības zemes vienības, ko pievienojam pilsētai, jo plašākām izmaiņām ir savi plusi, bet ir arī mīnusi. Un mīnuss ir tas, ka iedzīvotājiem tad būtu adresācijas maiņa un arī nekustamo īpašumu nodokļa izmaiņas. Un ir vēl arī tas, kas bieži vien nešķiet būtiski, bet iedzīvotājiem tas ir svarīgi – tā ir mazo ciemu identitāte. Mēs to arī ņēmām vērā, ka tā cilvēkiem ir pietiekami būtiska. Mums kā jaunizveidotam novadam vēl būs ne viens vien gads jānodzīvo kopā, lai izveidotu kopējo novada identitāti. Tā tas ir bijis arī pēc iepriekšējām reģionālajām reformām, – skaidro Kārlis Stars.
Vaicāts, ko pašvaldība plāno darīt ar minētajām «Lauktehnikas» garāžām, kas ir visai bēdīgā stāvoklī, K. Stars sacīja, ka jau sen runāts par to, ka tās ir grausts, kas jānojauc, un pašvaldība pakāpeniski tās arī nojauc, bet tur arvien esot juridiska rakstura problēmas, kas vismaz šobrīd traucē to darīt.
Jaunajā teritorijas plānojumā vairs nav iekļauta Draudzības alejas pagarinājuma izbūve. Atbildot uz jautājumu, kāpēc tas tā ir un ko tad pašvaldība tagad darīs ar pagarinājumam rezervētajiem zemes gabaliem, K. Starts atteic, ka pagarinājuma izbūve tagad vairs neesot aktuāla.
– Ja runā par Draudzības alejas pagarinājumu, tad iecere par to ir izstrādāta 2010. gadā. Kopš tā detālplānojuma izstrādes ir pagājuši 14 gadi, un, izvērtējot arī citus detālplānojumus un skatoties esošo situāciju un perspektīvu, esam secinājuši, ka risinājums par pagarinājumu ir novecojis. Salīdzinājumam, Jēkabpilī sen jau tika izveidota Ledus iela ar šādu nosaukumu, jo tika stāstīts, ka tur būvēs ledus halli. Tas stāsts bija gadus 10 garš, bet beigās, kad pašvaldībai radās iespēja halli uzbūvēt, to darīja pie stadiona, pie esošās infrastruktūras, izplānojot lietderīgāk šo vietu un vajadzību. Un tāpat, kad tapa ideja par Draudzības alejas pagarinājumu, nebija TNT ceļu tīkla idejas par apvedceļu. Tagad apvedceļš Jēkabpilij ir izprojektēts un izbūvēts, un labi funkcionē. Ir aprēķināts, ka tā transports daudz ērtāk un ātrāk nokļūst uz vajadzīgajām vietām. Un, ja paskatāmies uz Draudzības aleju, tad tur ir ļoti labs dzīvojamais rajons, kur nav caurbrauktuve, nav maģistrālā iela, kur visi brauktu cauri, un tādam šim rajonam arī jāpaliek. Ar Draudzības alejas pagarinājumu mums tad sanāktu šķelt iekšpagalmus un dzīvojamo rajonu. Bet nav vajadzības to darīt, jo turpat blakus ir A. Pormaļa un Jaunā iela, kas ir sakārtotas, – stāsta Kārlis Stars.
Viņš informēja, ka vērtēs, ko darīt ar pagarinājumam rezervētajiem zemes gabaliem. Esot jāpabeidz teritorijas plānojums un tad jādomā, vai paturēt tos pašvaldības vajadzībām vai dalīt un nodot pārdošanai, jo tur ir labas iespējas dzīvojamajai apbūvei vai esošo māju dārzu paplašināšanai. Ja grib veidot apbūvi, tad arī jau esot ceļu tīkls, kas var turpināt šķērsot šo teritoriju. Bet jauns detālplānojums šim zemes gabalam vēl neesot izstrādāts.
Domes vadība arī piebilst, ka Draudzības alejas pagarinājums vairāk bijis vērsts uz to, lai transports varētu ātrāk nokļūt līdz Jēkabpils reģionālajai slimnīcai. Šobrīd pēc Dolomīta ielas pārbūves pa šo apbraucamo ceļu slimnīcai varot ērti piekļūt, nebraucot tieši caur pilsētu, un arī tāpēc pagarinājums vairs nav aktuāls.
Ačulis
"Šobrīd pēc Dolomīta ielas pārbūves pa šo apbraucamo ceļu slimnīcai varot ērti piekļūt, nebraucot tieši caur pilsētu, un arī tāpēc pagarinājums vairs nav aktuāls." Varbūt no Biržu puses tas tā ir. No citurienes kā agrāk brauca, tā vēljoprojām brauc pa Brīvības ielu un tad, kā nu kuro reizi, arī pa to mazo Pormaļa ielas posmiņu.. Var redzēt, ka Stara kungs Daugavas kreisajā krastā uzturas tik, cik uz domes māju atbrauc.
juris stallone
Tā taču ierasta prakse visu līmeņu varasvīriem. Melot un pasniegt melus kā patiesību. Tas nekas, ja sabiedrība zina, ka tie ir meli. Caur masu medijiem pasniegti meli iegūst patiesības statusu. Tie, kas melus cenšas atmaskot, tiek izsmieti, cenzēti vai pat bloķēti.
Neticami!
"Pormaļa un Jaunā iela, kas ir sakārtotas, – stāsta Kārlis Stars. " Pormaļa iela ir nevis sakārtota, bet piesmieta. Maz ticams, ka Jauno ielu gaida labāks liktens. Kā tu, kārli, domā? Sakārtosi?
Resnvēders
Ieskaties viņa sejā. DDDD Ciniskāks nav redzēts!