Nesen jēkabpilieši pārsteigti sekoja līdzi informācijai «Facebook», kur bija redzama ūdensvada avārija Andreja Pormaļa ielā. Tas radīja neizpratni, jo iela ir nesen atjaunota, bet jau notiek avārija, kuras dēļ tika demontēts jaunā bruģa posms. Nu darbi ir paveikti un bruģis atjaunots, bet ir izskanējusi informācija, ka avārijas iemesls ir vecais ūdensvads, kas nav atjaunots un plīsa.
BD vaicāja Jēkabpils novada domes vadībai, kāpēc tas netika atjaunots, jo ir ierasts, ka tad, ja, būvējot ielu, veic ierakumu, atjauno arī komunikācijas. Vismaz līdz šim tā tika darīts. Tāpēc vaicājām, kā būs ar Jaunās ielas remontu, vai tur arī ūdensvada un kanalizācijas tīkli netiks mainīti?
Novada pašvaldības infrastruktūras apsaimniekošanas nodaļas vadītājs Ainārs Skromāns stāsta, ka Jaunajā ielā mainīs visas komunikācijas. Savukārt A. Pormaļa ielā tas darīts tikai posmā no Blaumaņa ielas līdz Linarda Laicena ielai, kur mainīti gan ūdensvada, gan kanalizācijas tīkli. Pārējā ielas daļā tas nav darīts, tikai izveidoti jauni pieslēgumi un izbūvētas akas.
Vaicāts par bruģa atjaunošanas darbiem Pormaļa ielā, A. Skromāns sacīja, ka izmaksas sedz trases apsaimniekotājs – SIA «Jēkabpils ūdens» – par saviem līdzekļiem, kā parasti, pēc avārijas seku novēršanas.
Pašvaldībā neizslēdz, ka var gadīties vēl kāda avārija. Izpilddirektors Uldis Skreivers stāsta, ka risks dažreiz ir pat tad, ja ielā tikai nofrēzē nodilušo asfalta kārtu un uzklāj jaunu, jo tīkli var plīst no vibrācijas, ko rada smagā tehnika un blietēšana, jo nav noslēpums, ka liela daļa pilsētas ielu komunālo tīklu ir veci.
– Jaunajā ielā mainīs gan ūdensvada, gan kanalizācijas tīklus, kas ievērojami sadārdzina darbu izmaksas, un tās uz vienu kilometru būs ap 2,8 miljoniem eiro. A. Pormaļa ielā izmaksas bija krietni zemākas. Ar pieejamo finansējumu ūdensvadu un kanalizāciju tur nevarēja nomainīt, un tad bija jautājums, vai nu nemainām tīklus un sakārtojam ielu vai to vispār nevar izdarīt. Un tāpēc daudzos posmos, kas šķita labākā stāvoklī, nekas netika mainīts. Ne jau tāpēc, ka negribētu to darīt, bet tas diemžēl ir finanšu trūkuma dēļ. Izdarījām tā, lai iedzīvotāji tomēr varētu izmantot labu infrastruktūru. Bet sākotnēji «Jēkabpils ūdens» tehniskie noteikumi paredzēja arī ūdensapgādes un kanalizācijas tīklus mainīt visā A. Pormaļa ielas garumā. Taču, redzot, cik lielas summas tam būs nepieciešamas, sapratām, ka nevarēsim to izdarīt. Un tad «Jēkabpils ūdens» pārskatīja savus tehniskos noteikumus un lēma izņemt laukā posmus, kas bija salīdzinoši labākā stāvoklī. Vienkārši pašvaldība tādu finansējumu nevarēja atļauties, jo summa jau tā bija par 700 000 vai 800 000 eiro lielāka nekā sākotnēji rēķinājāmies. Tas pats ir ar ielām, kam tagad asfalta segumu atjauno par tā saucamo plūdu seku novēršanas naudu. Mēs sakārtojam ielas, bet mēs nezinām, kas tur ir apakšā. Varbūt tur ir kādi bojājumi, ir kustējusies grunts un ir ietekmēts viss pārējais. Bet šogad mēs nevaram paspēt to visu uzprojektēt un salabot, un tās būtu ļoti lielas summas, – sacīja novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis.
U. Skreivers piebilst, ka diemžēl projektu mūžs no ieceres līdz realizācijai ir ilgs – paiet divi trīs gadi. Un pa šo laiku sākotnējās summas bieži vien ievērojami atšķiras no tā, kādas tās ir projekta beigās. Inflācijas un ģeopolitisko apstākļu dēļ summas aug, un tad pašvaldībai vajag rast iespēju, kā realizēt projektu, un diemžēl nākas no kādām pozīcijām atteikties.
Andreja Pormaļa ielas remonts tika uzsākts pagājušā gada vasaras beigās un pabeigts šovasar. Projekta kopējās izmaksas, ieskaitot būvuzraudzību un autoruzraudzību, bija vairāk nekā 2,6 miljoni eiro, no tiem 1,7 miljoni eiro bija valsts budžeta finansējums, bet vairāk nekā 948 000 eiro – pašvaldības līdzfinansējums.
POMALIS
ĪSI SAKOT, DOMĀ UN STRĀDĀ KĀ KOLHOZĀ! KA TIKAI LĪDZENS AUGŠĀ, KAS APAKŠĀ DARĀS, TAS IR PIE D,,, ! KĀ TAD, NOMAINĪS PAR SAVIEM LŪDZEKĻIEM! PACELS TARIFUS UN TAUTA NOMAKSĀS!