Pēc šīs vasaras vētras un plūdiem tie cilvēki, kam īpašumi bija apdrošināti un kam stihija tos bija sabojājusi, ir pieteikuši vairāk nekā septiņus tūkstošus apdrošināšanas atlīdzību, kas naudas izteiksmē kopumā pārsniegušas divpadsmit miljonus eiro.
Vienā brīdī no valsts amatpersonu puses izskanēja dusmīgas norādes apdrošinātāju virzienā, jo bija sūdzības, ka apdrošinātāji atsakās šīs atlīdzības izmaksāt. Apdrošinātāju iebildumi: ja nopirki «lētu» polisi un gribēji «ietaupīt», tad šajā gadījumā maksa nepienākas, jo tā tur nav iekļauta, lietavu plūdi nav «tie» plūdi, par kuriem polisē paredzēta atlīdzība, palīdzība šādu dabas stihiju radītā kaitējuma gadījumā nav apdrošināšanas joma, bet gan sociālās palīdzības jautājums no valsts puses, un tamlīdzīgas iebildes. Vēlāk gan nozares pārstāvji pierāvās un sāka ar sabiedrību runāt piekāpīgāk, stāstīt par rezervētajām un jau izmaksātajām summām. Šis gadījums, visticamāk, liks apdrošināšanas kompānijām pārgrupēt spēkus, t. i. – pārrakstīt visa veida uz īpašumu attiecināmos apdrošināšanas noteikumus, kas līdz ar to varētu kļūt vēl sarežģītāki un grūtāk saprotami nekā patlaban. Piemēram, klients ir spiests obligātā vai pusobligātā kārtā maksāt par šo apdrošināšanu un vienkārši meklē tā brīža lētāko piedāvājumu, samaksā un aizmirst. Un te klāt viņa augstība Gadījums, un tad izrādās, ka daudzo punktu un apakšpunktu lapās šis gadījums kaut kā nav paredzēts. Līgumus apdrošināšanas firmām gatavo kvalificēti juristi. Tur par katru punktiņu piedomāts, lai firma pēc iespējas būtu pasargātāka. Ir aizdomas, ka pēc šā gada sniegtās mācības apdrošinātāju līgumi būs vēl sarežģītāki un grūtāk saprotami, savukārt maksājumi par polisēm – dārgāki. Tāpat augs arī vēl viens bubulis – pašrisks. Polišu cenas varētu augt katram, kas brīvprātīgi vai obligātā kārtā apdrošinās savu īpašumu. Nozare gan kopā ar uzraugiem no valsts puses solās nākt kopā un runāt par pilnveidojumiem apdrošināšanas jomā.