Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis informē, ka SIA «Jēkabpils autobusu parks» sākusies darbinieku kolektīvā atlaišana, jo no 1. jūlija pasažieru pārvadāšanu lotē «Jēkabpils–Preiļi–Līvāni» nodrošinās SIA «Tukuma auto», kas uzvarējis Autotransporta direkcijas rīkotajā pasažieru pārvadājumu iepirkumā. Līdz šim minētos maršrutus apkalpoja Jēkabpils autobusu parks, kura pārziņā vairs paliks tikai Jēkabpils pilsētas maršruti. To pasūtītājs un radušos zaudējumu finansētājs ir Jēkabpils novada dome, kas ir SIA «Jēkabpils autobusu parks» 100% kapitāldaļu īpašniece.
Jēkabpils novada domes izpilddirektors Uldis Skreivers sacīja, ka no aptuveni 170 autobusu parka darbiniekiem 104 tiekot atlaisti. R. Ragainis piebilda, ka ne visi uzņēmuma darbinieki paliks bez darba, jo liela daļa pāriet darbā uz «Tukuma auto».
BD vaicāja, kādi rezultāti ir tiesu procesam, jo «Jēkabpils autobusu parks» apstrīdēja iepirkuma rezultātus šajā lotē. – Rezultātu vēl nav. Bet, redzot tendenci, laikam īsti cerību uz šiem pārvadājumiem vairs nav. Tas nozīmē, ka jāskatās uz autobusu parku kā uz uzņēmumu, kas veiks pārvadājumus Jēkabpils pilsētā. Pie tā arī strādājam, vērtējot, kā tas varētu notikt. Gribētu, lai pārvadājumi ir pēc iespējas zaļāki, un tāpēc varbūt ir jāpārskata maršrutu biežums un daudzums. Domāsim par uzņēmuma turpmāko likteni. Lielu daļu uzņēmuma teritorijas un ēku no pašvaldības nomās «Tukuma auto», – sacīja Raivis Ragainis.
Vaicāts, vai autobusu parkam nevar uzticēt arī skolēnu pārvadājumus, R. Ragainis sacīja, ka tas būtu sarežģīti. Novadā esot 23 autobusi, kas kalpo skolēnu pārvadāšanai, ir kapitālsabiedrība «Viesītes transports». Esot jāskatās, kā turpmāk darboties – ko apvienot, kas un kam būs pakļauts.
– Autobusu parks ir pārvadātājs. Ja autobusu parka šoferis no rīta aizved skolēnus, ko lai viņš dara pēc tam līdz pēcpusdienai, kad atkal jāved bērni? Pašvaldības darbinieks, kas ir arī autobusa šoferis, pa to laiku pagastā var veikt kādus saimnieciskus darbus. Tāpēc tas ir sarežģīti uzticēt skolēnu pārvadājumus autobusu parkam, – skaidro Raivis Ragainis.
Tāpat vaicājam, ko iesāks ar autobusu parkam piederošajiem autobusiem, no kuriem daļa ir moderni un atbilstoši pārvadājumu prasībām? Tika skaidrots, ka «Tukuma auto» strādās ar savu autoparku. Savukārt Jēkabpils autobusu parka tehnika nebūt ne visa esot atbilstoša pēdējām prasībām. Būšot jārisina jautājums par tehnikas pārdošanu. Ekskursijām domātie autobusi gan palikšot uzņēmuma rīcībā, jo ekskursantu pārvadājumi arī būs uzņēmuma ienākumu avots.
R. Ragainis sacīja, ka pagaidām uzņēmumam nemeklēs jaunu vadību. Strā-dās prokūriste Aija Vetere, sakārtos uzņēmuma darbību un tad vērtēs, vai vajag konkursu, jo darba apjoms ir ļoti samazinājies. Cerību uz Madonas maršrutiem, uz kuriem autobusu parks ir pieteicies iepirkumā, esot maz. Tur izvērtēšana joprojām notiekot.
– Tur pārvadājumu nodrošināšanai trūkst naudas. No 14 vai 15 lotēm, kas ir Latvijā, deviņas ir paņēmušas visu finansējumu. Tas ir ļoti interesants iepirkums, un daudzi zināmi uzņēmumi, arī Bauskas un Jelgavas autobusu parki un AS «Ca-ta» rezultātā pārstās darboties, – sacīja Raivis Ragainis.
Jau informējām, ka SIA «Jēkabpils autobusu parks» valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis atstājis amatu pēc paša vēlēšanās. Uzņēmumu vada par prokūristi ieceltā J. Ščerbicka vietniece Aija Vetere. Neoficiāli zināms, ka J. Ščerbickis, iespējams, vadīs SIA «Tukuma auto» Jēkabpils struktūrvienību.