Jēkabpils novada domes 6. jūlija finanšu komitejas sēdes noslēgumā deputāte Elīna Serkova uzsāka diskusiju par A. Pormaļa ielas pārbūves darbiem, precīzāk projekta kvalitāti, jo ir bijuši vairāki iedzīvotāju rosināti sižeti dažādos plašsaziņas līdzekļos par to, ka iela izprojektēta neatbilstoši reālajam pielietojumam un iedzīvotāju interesēm. Ļoti platās ietves ar veloceliņu liedz izbūvēt autostāvvietas un, sašaurinot brauktuvi, apgrūtina transporta pārvietošanos, kaut gan ielā aktuāla ir tieši iespēja privātnamu īpašniekiem novietot automašīnas un piekļuve atsevišķiem uzņēmumiem. E. Serkova interesējās, kāpēc nav plānotas autostāvvietas pie bibliotēkas ēkas A. Pormaļa ielā 11, ja jau pašvaldības plāno izbūvēt tur jaunu bibliotēkas ēkās piebūvi?
Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Kārlis Stars skaidroja, ka tā nebūšot problēma, jo automašīnas varēšot novietot mazajās ieliņās, kas atiet no A. Pormaļa ielas, savukārt, kad uzcels bibliotēkas piebūvi, nojauks visas sētas, transportu varēs novietot Draudzības alejā.
-Jā, iedzīvotājiem ir mazāk vietas, kur novietot auto, bet tas ir uz veloceliņu rēķina, un mēs jau sen esam pieņēmuši velokoncepciju, kas paredz celiņu izbūvi, un tad nu visiem ir jāsaraujas. Ir sūdzības par vietām, kur nevar ar autopiekabi iebraukt, bet tādas šauras ielas ir arī citur, piemēram, Ventspilī, tur tad ir jāveic zināmi manevri, nevis tā, kā līdz šim ir darīts. Tomēr būvdarbu gaitā ir panāktas zināmas izmaiņas, un būs vietas, kur automašīnas varēs daļēji novietot uz ietves, - tā situāciju komentēja Kārlis Stars.
Deputāts Aigars Nitišs par A. Pormļa ielas projektu izteicās kategoriski, būtībā atspoguļojot iedzīvotāju viedokli, kas daudzkārt pausts arī BD redakcijai:
-A. Pormaļa ielas projekts ir viena katastrofa, – sacīja Aigars Nitišs. Viņš uzsvēra, ka projekts nenodrošina visu iedzīvotāju grupu interešu ievērošanu, lai vienlīdz visi varētu ielu izmantot. A. Nitiša ieskatā, projektētāji bijuši pavirši un plānojot vienkārši paņēmuši normatīvos minētos rādītājus veloceliņam, trotuāram un citiem elementiem, nevērtējot to atbilstību reālajai situācijai un gājēju plūsmai. Viņaprāt, bija iespējams izbūvēt veloceliņu, atrodot kompromisa variantu, izvērtējot, kurā ielas pusē un kurās vietās ietvi būvēt šaurāku, kur - platāku, kā darīts, būvējot Pasta ielu, lai salāgotu visu intereses. A. Nitišs rosināja izvērtēt projektu, cik tur darīts tikai formāli un cik, izvērtējot reālo situāciju.
-Arī pašiem laikus jāvērtē, kādu tad projektētājiem esam iedevuši projektēšanas uzdevumu, vai esam dabūjuši projektu atbilstoši mūsu prasītajam, - secināja Aigars Nitišs. Viņš minēja, ka būvniecības gaitā jau ir daudz sarežģītāk kaut ko mainīt. Turklāt problēmas esot labi saskatāmas tad, kad jau uzstādītas trotuāru apmales, bet tad ir daudz dārgāk un laikietilpīgāk kaut ko mainīt. Tāpēc ir svarīgi, kādu uzdevumu pašvaldība dod projektētājiem, kā seko līdzi projekta izstrādes gaitai, un vēlams, lai aktīvāk iesaistās būvuzraudzībā un problēmas konstatē jau ielu nospraušanas laikā, kad ir vienkāršāk ko mainīt.
K. Stars atbildot skaidroja, ka projektētāji projekta izstrādi iekavējuši par gadu. Ja projektu tad liktu malā, lai pārstrādātu, nebūtu iespējams iegūt finansējumu A. Pormaļa ielas pārbūvei, jo finansiālā atbalsta saņemšanai viss bijis jāizdara noteiktos datumos. Ja to neizdarītu, tad tagad A. Pormaļa ielas būvniecība nenotiktu.
A. Nitišs palika pie sava un uzsvēra, ka problēmas redz jau projektēšanas gaitā.
-Tas pirmkārt ir akmens mūsu pašu administrācijas lauciņā, - sacīja Aigars Nitišs. Un tieši tajā brīdī skaņa tika izslēgta un sēdes attālinātā pārraide tika pārtraukta, liedzot medijiem, kas piedalījās attālināti, uzzināt, vai diskusija par A. Pormaļa ielas projektu tika turpināta. Sēdes oficiālā daļa gan jau bija beigusies, un to var minēt kā iemeslu pārtraukšanai.
Jāpiebilst, ka SIA “Ošukalns” labi pārzina A. Pormaļa ielas būvniecības nianses un projekta problēmas, jo konkursā ieguva tiesības veikt ielas būvdarbus un visu izbauda uz savas ādas. Kopējās investīciju projekta izmaksas ir 2 648 207,86 eiro, tajā skaitā būvdarbi, būvuzraudzība un autoruzraudzība, no kuriem valsts budžeta finansējums ir 1 700 000 eiro un pašvaldības finansējums - 948 207,86 eiro. Projektu plānots īstenots līdz 2023. gada 31. decembrim.
autovadītājs
Brauktuve ir šaurāka, bet ne tik šaura lai pretī braucošās mašīnas nevarētu pabraukt viena otrai garām. Pabraukt var mierīgi braucot, taču pilsētā nav jābrauc kā pustrakam, ko šad tad var ievērot. Nekas nav jāpārbūvē.
Rudens
Jūs par kuru ielu runājat? Ja par Pormaļa, tad neesat tur bijis un neko neesat redzējis. Aizejiet, bet labāk aizbrauciet ar mašīnu!
Zanda
Kad beigsies remonti tiks uzstaditas zimes velo cels un masinas uz ietves novietot nedrikstes ja pasi nedzivo uz sis oelas tad ta runajat
Jāņonkulis
Veloceliņi ir laba lieta, bet ja jāieiet bibliotēkā divriteni jāpieslēdz pie sētiņas vai staba.
kājāmgājējs
Ir labi, brauktuve šaura un to ātrāk var šķērsot kājām ejot. Pārbūvēt ?! Kas vēl nebūs!!
Pidriķis
Jāpārvērš par vienvirziena ielu un visa problēma.
Ferdinands
Pormaļa iela arī bija vienvirziena- virzienā no slimnīcas
Pidriķis
Nezināju, pats es no labā krasta. Tad tak nav ko šūmēties, priekš vienvirziena ielas normāli.
Riha
Kurš nahujbprojektēja ti sūdu
He he
Man viens paziņa no Pormaļu ielas stāstīja,ka pēc projekta iela gājusi caur viņa istabu. Kā to vispār var ieprojektēt?
Biedrība Jēkabpils mantojums
Ielas rekonstrukcija ir sliktais piemērs, ko rādīt citiem, kā šīs lietas nevajag darīt. Paudīšu argumentus, jo dzīvoju līdzās, pa to pārvietojos ik dienu. 1) ielas līmeņa augstums ir paaugstināts, par ko liecina kaut vai namu lieveņi, kas pazūd jaunajā bruģa trotuārā ( īpašumu dārzos, pagalmos nonāks notekūdeņi, īpaši ziemā kaisīšanām, ja nemaldos, izmanto sāli); 2) A.Pormaļa iela ir pilsētas vēsturiskā centra (valsts nozīmes pilsētbūvniecības piemineklis) robežiela, braucamās un trotuāru daļas platumi mainīti, tātad ielas pārbūve veikta, neņemot vērā kultūrvēsturisko aspektu (vai projektā bija paredzēta vesturiskā izpēte?); 3) tas, ka piestājot ar auto pie privātmājas, cits auto netiek garām noteiktos ielas posmos, ir murgs un, šķiet, projektētāju diletantisms ;
Biedrība Jēkabpils mantojums
4) nozāģēti koki, to laikam var nepieminēt, jo kļuvusi par normu pilsētā; 5) zem asfalta atradās vēsturiskais bruģis (daudzi jēkabpilieši to fiksējuši fotogrāfijās un dalījušies soc.tīklos) - izrakts, bet kur tas novietots vai tiks izmantots tālāk ( ne tik sen Dagdā saistībā ar vēsturisko bruģi radās skandāls). Kā pie mums, valstspilsētā? 6) piekļūšana veikaliem, uzņēmumiem faktiski nebija nodrošināta, nekādu laipu, celiņu vai tiltiņu, tātad, kurš pats var, tas tiek, kurš nevar, nevar (darba kultūra); tāpēc arī pāri zālājam pie Draudzības.alejas 23 iebraukts pagaidu ceļš. 7) par padarīto darbu kvalitāti ( ielas segumu, trotuāru bruģi utt.) lai izsakās speciālisti. "BD" būtu vērts darīt zināmus projektētāju vārdus un viņu viedokli, kāpēc tika lemts par šādu risinājumu. Iespējams, auglīgāka un sabiedrībai vērtīgāka būtu valsts nozīmes mediju piesaiste pētnieciskās tēmas (konkrēti šīs) izpētei. P.S. Kārtējais murgs - oriģinālās vēsturiskās Bankas ēkas sētas jaukšana nākotnē (lasu rakstā). Bankas ēka - skaistākais Pirmās brīvvalsts nams pilsētā (lasiet periodiku). Sēta būvēta kopā ar bankas ēku kā komplekss (apskatieties kaut vai senos attēlus, pirms ko lemjiet un sākiet paredzēt projektos ietvert vēsturisko izpēti). Okupācijas varu laikā saglabāja, tagad gatavi jaukt. "Laba" pieeja nākotnes vārdā!
Irēna
un ziemā? gar Pormaļa ielas malu sakrāsies vēl sniegs.........tad vispār izbraukt būs grūti, novietot mašīnu ielas malā- NEREĀLI!
Es ar
Vai,vai,fui,fui! Ārprāts,galīgi garām, nepatīk. Vissirslikti! Nē- ir vēl sliktāk! Nuirbeigas! Man neviens neprasīja,mani neapmierina. Kaut ko piemirsu? Ak,jā- visi ir zagļi!!! Tagad gan laikam viss.