Jēkabpils novada domes 6. jūlija finanšu komitejas sēdes noslēgumā deputāte Elīna Serkova uzsāka diskusiju par A. Pormaļa ielas pārbūves darbiem, precīzāk projekta kvalitāti, jo ir bijuši vairāki iedzīvotāju rosināti sižeti dažādos plašsaziņas līdzekļos par to, ka iela izprojektēta neatbilstoši reālajam pielietojumam un iedzīvotāju interesēm. Ļoti platās ietves ar veloceliņu liedz izbūvēt autostāvvietas un, sašaurinot brauktuvi, apgrūtina transporta pārvietošanos, kaut gan ielā aktuāla ir tieši iespēja privātnamu īpašniekiem novietot automašīnas un piekļuve atsevišķiem uzņēmumiem. E. Serkova interesējās, kāpēc nav plānotas autostāvvietas pie bibliotēkas ēkas A. Pormaļa ielā 11, ja jau pašvaldības plāno izbūvēt tur jaunu bibliotēkas ēkās piebūvi?
Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Kārlis Stars skaidroja, ka tā nebūšot problēma, jo automašīnas varēšot novietot mazajās ieliņās, kas atiet no A. Pormaļa ielas, savukārt, kad uzcels bibliotēkas piebūvi, nojauks visas sētas, transportu varēs novietot Draudzības alejā.
-Jā, iedzīvotājiem ir mazāk vietas, kur novietot auto, bet tas ir uz veloceliņu rēķina, un mēs jau sen esam pieņēmuši velokoncepciju, kas paredz celiņu izbūvi, un tad nu visiem ir jāsaraujas. Ir sūdzības par vietām, kur nevar ar autopiekabi iebraukt, bet tādas šauras ielas ir arī citur, piemēram, Ventspilī, tur tad ir jāveic zināmi manevri, nevis tā, kā līdz šim ir darīts. Tomēr būvdarbu gaitā ir panāktas zināmas izmaiņas, un būs vietas, kur automašīnas varēs daļēji novietot uz ietves, - tā situāciju komentēja Kārlis Stars.
Deputāts Aigars Nitišs par A. Pormļa ielas projektu izteicās kategoriski, būtībā atspoguļojot iedzīvotāju viedokli, kas daudzkārt pausts arī BD redakcijai:
-A. Pormaļa ielas projekts ir viena katastrofa, – sacīja Aigars Nitišs. Viņš uzsvēra, ka projekts nenodrošina visu iedzīvotāju grupu interešu ievērošanu, lai vienlīdz visi varētu ielu izmantot. A. Nitiša ieskatā, projektētāji bijuši pavirši un plānojot vienkārši paņēmuši normatīvos minētos rādītājus veloceliņam, trotuāram un citiem elementiem, nevērtējot to atbilstību reālajai situācijai un gājēju plūsmai. Viņaprāt, bija iespējams izbūvēt veloceliņu, atrodot kompromisa variantu, izvērtējot, kurā ielas pusē un kurās vietās ietvi būvēt šaurāku, kur - platāku, kā darīts, būvējot Pasta ielu, lai salāgotu visu intereses. A. Nitišs rosināja izvērtēt projektu, cik tur darīts tikai formāli un cik, izvērtējot reālo situāciju.
-Arī pašiem laikus jāvērtē, kādu tad projektētājiem esam iedevuši projektēšanas uzdevumu, vai esam dabūjuši projektu atbilstoši mūsu prasītajam, - secināja Aigars Nitišs. Viņš minēja, ka būvniecības gaitā jau ir daudz sarežģītāk kaut ko mainīt. Turklāt problēmas esot labi saskatāmas tad, kad jau uzstādītas trotuāru apmales, bet tad ir daudz dārgāk un laikietilpīgāk kaut ko mainīt. Tāpēc ir svarīgi, kādu uzdevumu pašvaldība dod projektētājiem, kā seko līdzi projekta izstrādes gaitai, un vēlams, lai aktīvāk iesaistās būvuzraudzībā un problēmas konstatē jau ielu nospraušanas laikā, kad ir vienkāršāk ko mainīt.
K. Stars atbildot skaidroja, ka projektētāji projekta izstrādi iekavējuši par gadu. Ja projektu tad liktu malā, lai pārstrādātu, nebūtu iespējams iegūt finansējumu A. Pormaļa ielas pārbūvei, jo finansiālā atbalsta saņemšanai viss bijis jāizdara noteiktos datumos. Ja to neizdarītu, tad tagad A. Pormaļa ielas būvniecība nenotiktu.
A. Nitišs palika pie sava un uzsvēra, ka problēmas redz jau projektēšanas gaitā.
-Tas pirmkārt ir akmens mūsu pašu administrācijas lauciņā, - sacīja Aigars Nitišs. Un tieši tajā brīdī skaņa tika izslēgta un sēdes attālinātā pārraide tika pārtraukta, liedzot medijiem, kas piedalījās attālināti, uzzināt, vai diskusija par A. Pormaļa ielas projektu tika turpināta. Sēdes oficiālā daļa gan jau bija beigusies, un to var minēt kā iemeslu pārtraukšanai.
Jāpiebilst, ka SIA “Ošukalns” labi pārzina A. Pormaļa ielas būvniecības nianses un projekta problēmas, jo konkursā ieguva tiesības veikt ielas būvdarbus un visu izbauda uz savas ādas. Kopējās investīciju projekta izmaksas ir 2 648 207,86 eiro, tajā skaitā būvdarbi, būvuzraudzība un autoruzraudzība, no kuriem valsts budžeta finansējums ir 1 700 000 eiro un pašvaldības finansējums - 948 207,86 eiro. Projektu plānots īstenots līdz 2023. gada 31. decembrim.
Joperesetē!
Stars savā ampluā, redz citur arī esot tāpat, piem , Ventspilī, viss ir ok, problēmu nav nevienam un nekādu! Simtām reizes ir teikts , ka katrs projekts ir jāizskata līdz pat centimetram, kā būs dabā un , vai apmierināti būs pieguļošās ielas iedzīvotāji!!! *Jā, ja mēs būtu pārskatījuši projektu. laiks ietu un nauda aizietu gar degunu* . Lai iet nauda gar degunu, bet tā strādāt kā šī vadība, kurai nav nekādas pieredzes pilsētsaimniecības vadīšanā, nav pieļaujams! Nauda ir izdirsta vējā, labuma nekāda! Uz iedzīvotāju sūdzībām vadība nereaģē, jo uzskata, ka viņi neko nesaprot!! Serkova, tolka tagad pūst bazūnē, ja viss jau ir ucepts? Kur tu biji agrāk?
garāmejot
Vadību vajag sistemātiski un pamatīgi izlamāt, tad būs rezultāts.