Grāmatvedība mazam uzņēmumam
Apmaksāts raksts

Mazo uzņēmumu vadītāji nereti vēlas visu darīt paši, taču grāmatvedība ir tā joma, kurā labāk paļauties uz profesionāļiem. Kļūdas nodokļu aprēķināšanā, nomaksā un grāmatvedības kārtošanā var izmaksāt pārāk dārgi, lai būtu vērts riskēt. Modernās tehnoloģijas šobrīd ļauj jebkuram uzņēmumam pieņemt darbā nevis atsevišķu darbinieku, bet veselu speciālistu komandu. Ārpakalpojumu grāmatvedība vairumā gadījumu ir labākais risinājums maziem un vidējiem uzņēmumiem. 
    Ja arī jūsu uzņēmumam ir vajadzīgi grāmatvedības pakalpojumi,  grāmatvedības Birojs BBP būs laba izvēle. Cenas un sadarbības nosacījumi ir pielāgoti uzņēmuma darbības vērienam un faktiskajām vajadzībām. Jaunajiem klientiem noteiktos apstākļos varam piedāvāt īpaši izdevīgus sadarbības nosacījumus. 
 
Kāpēc mazam uzņēmumam ir vajadzīgs savs grāmatvedis?
    Latvijas nodokļu sistēma nav pasaulē sarežģītākā, taču arī pie mums grāmatvedības kārtošana prasa atbilstošu izglītību un regulāru zināšanu pilnveidošanu. Bez minimālajām prasībām pret grāmatvedības kārtošanu (nodokļi, atskaites, izziņas, algas, rēķinu iegrāmatošana, gada pārskats u.tml.) savas jomas profesionāļi arī sniedz konsultācijas nodokļu un grāmatvedības jomā. 
    Ņemot vērā, ka par grāmatvedības kārtošanu un dokumentu uzglabāšanu likuma priekšā atbild uzņēmuma vadītājs, ir vērts iedziļināties un uzticēt šo pienākumu veikšanu pakalpojumu sniedzējiem uz kuriem var pilnībā paļauties. 
    Līdzīgi kā citās dzīves jomās arī grāmatvedībā viens nav cīnītājs. Katram atsevišķam grāmatvedim individuāli vērtētam būs tikai salīdzinoši neliela pieredze. Šādā aspektā raugoties, labāk būtu nolīgt darbā uzreiz vairākus grāmatvežus, bet finansiāli mazam uzņēmumam tas nebūs lietderīgi. Tā vietā daudz prātīgāk ir nolīgt grāmatvedības uzņēmumu. 
    Grāmatvedības birojā ir nodarbināti vairāki grāmatveži, kas lieliski papildina un vajadzības gadījumā arī var aizstāt viens otru. Katrs no grāmatvežiem nāk ar savu pieredzi, pārzina dažādas nozares un visi kopā viņi var apvienot spēkus, lai palīdzētu atrisināt pat vissarežģītākās situācijas. 
Profesionāli sagatavoti finanšu pārskati un to analīze ļaus firmas vadītājam labāk izprast sava uzņēmuma darbību un efektīvāk plānot uzņēmuma darbību un turpmāko attīstību. Grāmatvedības un nodokļu konsultācijas noderēs arī uzņēmuma restrukturizācijā, paplašināšanā, sarunās ar VID un citās situācijās, kad būs nepieciešams padoms. Klientiem, kas vēl tikai plāno atvērt savu firmu, pieejama arī palīdzība uzņēmuma reģistrācijā (dokumentu kārtošana SIA, IK, AS dibināšanai). 
 
Kas jāņem vērā, izvēloties grāmatvedi? 
     Pirmkārt, pārbaudiet grāmatveža kvalifikāciju un pieredzi. Profesionālam grāmatvedim ir jābūt labi pārzinātam grāmatvedības un nodokļu likumdošanā. Jau no 2023. gada 1. jūlija ārpakalpojumu grāmatvedības pakalpojumus var sniegt tikai uzņēmumi vai individuālie komersanti, kas ir ieguvuši ne tikai izglītību, bet arī licenci. Noteikti pajautājiet potenciālam kandidātam, lai uzrāda vai vismaz apliecina licences esamību. Licences esamību varat pārbaudīt arī VID mājaslapā šeit, ierakstot prasīto informāciju.   
    Ideālā gadījumā grāmatvedim jau būtu jābūt pieredzei jūsu nozarē. Tas ļaus ātrāk izprast uzņēmējdarbības nianses, taču tas nav obligāti. Kvalificēti profesionāļi spēj pārnest zināšanas no citām nozarēm un īsā laikā apgūt nozarei specifiskos jautājumos, t.sk. nodokļu piemērošanu. Pirms slēgt līgumu, aprunājieties vai sarakstieties ar e-pastiem un pārliecinieties par grāmatvedības pakalpojumu sniedzēja kompetenci. 
Sarunā ar iespējamo grāmatvedi jāvienojas par plānoto saziņas intensitāti un izmantojamo sakaru veidiem. E-pasts, telefons, saziņas aplikācijas, pašu veidotas datu pārvaldīšanas platformas – varianti ir dažādi. Tā kā uzņēmējdarbībā jautājumi var būt jārisina steidzamā kārtā, ir svarīgi, lai vajadzības gadījumā grāmatvedis būtu sasniedzams tieši tad, kad nepieciešams. Aprēķināt PVN, atbildēt uz VID informācijas pieprasījumu, iesniegt gada pārskatu vai sniegt konsultācijas.  
    Grāmatvedības pakalpojumu cenas mēdz atšķirties pat vairākas reizes. Uzņēmumiem, kas ir tikko uzsākuši darbību, ir ar vienu darbinieku summas var sākties no 50, 100 vai 200 eiro mēnesī. Kā redzat atšķirība var būt pat vairāk kā četras reizes. Birojs BBP jaunajiem klientiem mēdz piedāvāt sevišķi draudzīgus nosacījumus un ir vērts apjautāties par šīm iespējām. 
    Programmatūru savietojamība mūsdienās, lielākoties, vairs nav problēma. Populārāko programmu un aplikāciju izstrādātāji ir parūpējušies, lai visas programmas atbalstītu .pdf, .fidavista u.c. populārākos formātus. Uzņēmumiem, kas līdz šim ir izmantojuši sevis pašu veidotu grāmatvedības programmatūru, ir vērts pārliecināties par datu pārnešanas iespējām. 
   Tā kā uzņēmuma grāmatvedības dati uzskatāmi par ierobežotas pieejamības informāciju, svarīgi, lai grāmatvedis spētu nodrošināt klientu datu drošību un konfidencialitāti. Izvēloties grāmatvedi, pajautājiet kādā veidā ārpakalpojumu sniedzējs plāno to nodrošināt. 
Grāmatvedības biroja BBP mājaslapā varat uzzināt orientējošas izmaksas turpmākai sadarbībai. Lai iegūtu konkrētu piedāvājumu, aizpildiet pieteikumu uzņēmuma tīmekļa vietnē vai piezvaniet.    

iesaki šo rakstu:

Komentāri (0)

    Informācija! Šim rakstam nav pievienots neviens komentārs, bet Jūs varat būt pirmais kas ierakstīs komentāru!

Pievienot komentāru