Sekmīgi noslēdzoties 10 mēnešus ilgiem būvdarbiem, AS «Latvijas valsts meži» (LVM) Dienvidlatgales reģiona Viesītes iecirknī ekspluatācijā nodots jauns meža autoceļš «Kūdreņu ceļš».
Zemās augsnes nestspējas dēļ 1,7 km garā autoceļa būvniecībā izmantots īpašs risinājums – baļķu klātne. Meža autoceļa būvniecības vietā grunts nestspēja bija īpaši zema – ar 1 līdz 4,5 metru dziļu kūdras slāni, – ziņo «Latvijas valsts meži».
«Pieredze baļķu klājuma izmantošanā zemas nestspējas augsnēs mums jau ir, taču, atšķirībā no citiem objektiem, kuriem baļķus klājam tikai brauktuves noteiktos posmos, šim objektam baļķu klājums tika paredzēts visā ceļa garumā un arī paplašinājumos un nobrauktuvēs. Līdz ar to kopējā baļķu klāja platība sasniedz 1,3 hektārus. Ja kokmateriālus saliktu vienu aiz otra, tad tā garums būtu gandrīz 170 km,» skaidro LVM Latgales reģiona meža infrastruktūras vadītājs Māris Matisāns.
Kokmateriāli meža autoceļa būvniecībai tika nodrošināti no uzņēmuma saimnieciskās darbības.
prusaks
Būtu labāk mazo bānīti atjaunojuši par to naudu.
re kā
Bet Vietalvā nespēj vien sadedzināt vecos gulšņus, pat vietējie vāc pret to parakstus visādi lamā vainīgo uzņēmēju. Būtu atvedis tos gulšņus un uzdāvinājis VMD meža ceļam, tad kreņķu nebūtu, bet gulšņi kalpotu vēl simts gadus, ko nevar teikt par priežu stumbriem.